• Buradasın

    Resmi yazışmalarda sehven ne anlama gelir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Resmi yazışmalarda "sehven" kelimesi, "yanlışlıkla", "dalgınlıkla" veya "istemeden yapılan hata" anlamına gelir 123.
    "Sehven" kelimesi genellikle resmî, hukuki ve iş yazışmalarında kullanılır 23.
    Bazı kullanım örnekleri:
    • "Rapor sehven eksik gönderilmiştir" 2.
    • "Dosya numarası sehven hatalı girilmiştir" 3.
    • "Öğrencinin notu sehven düşük girilmiştir" 3.
    • "Faturada yer alan miktar sehven fazla yazılmıştır" 3.
    "Sehven" kelimesi, hatanın kasıtlı olmadığını belirterek gerekli düzeltmenin yapılmasını sağlar 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Resmi belgelerde ibare nedir?

    Resmi belgelerde ibare, belirli bir ifade, söz veya cümle parçası anlamına gelir. Örneğin, "Kanunun ilgili maddesinde geçen ‘…' ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır." cümlesinde "ibare" kelimesi, metinde yer alan özel bir ifadeyi tanımlamak için kullanılmıştır. Ayrıca, resmi yazışmalarda "arz ederim", "rica ederim", "saygılarımla" gibi ifadeler de ibare olarak değerlendirilebilir.

    Resmi yazılarda kısaltma nasıl yapılır?

    Resmi yazılarda kısaltma kullanımı şu kurallara tabidir: İlk Kullanım: Metin içinde kısaltma kullanılacaksa, ifadenin ilk kullanıldığı yerde açık biçimi yazılır, ardından parantez içinde kısaltma yer alır. Örnek: Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM). Zorunluluk: Zorunlu olmadıkça yabancı kelime kullanılmaz, kullanılması durumunda anlamı parantez içinde belirtilir. İstisna: Muhatabı yabancı ülke veya uluslararası kuruluş olan resmî yazışmalarda yabancı dil kullanılabilir. Bağlı veya ilgili idarelerde başlık yazımı şu şekildedir: İlk satıra “T.C.” kısaltması, ikinci satıra bağlı veya ilgili olunan bakanlığın adı büyük harflerle, üçüncü satıra idarenin adı ilk harfleri büyük diğerleri küçük harflerle, dördüncü satıra birimin adı ilk harfleri büyük diğerleri küçük harflerle yazılır. Örnek: T.C. ENERJİ VE TABİİ KAYNAKLAR BAKANLIĞI Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğü İnsan Kaynakları Yönetimi Dairesi Başkanlığı.

    Resmi yazışmada 3 temel ilke nedir?

    Resmi yazışmalarda üç temel ilke şunlardır: 1. Netlik: Mesajın alıcı tarafından anlaşılabilir olması önemlidir. 2. Kısa ve öz olma: Temel bilgiler öne çıkarılmalı, gereksiz detaylardan kaçınılmalıdır. 3. Saygı ve düzen: Yazılan belgelerde düzen ve profesyonellik önemlidir.

    Sehven ve yanlışlıkla aynı şey mi?

    Evet, "sehven" ve "yanlışlıkla" aynı anlama gelir. "Sehven" kelimesi, Arapça kökenli olup "yanlışlıkla, dalgınlık sonucu, hata ile" anlamına gelir.

    Sehven ne demek?

    Sehven kelimesi, "yanlışlıkla, dalgınlık sonucu, hata ile" anlamına gelir. Örnek cümleler: "Belgelerdeki bazı bilgileri sehven yanlış girdim". "Sehven yapılan bu hata kısa sürede düzeltildi". "Sehven" kelimesi, Arapça kökenli olup "sehiv" (hata, dalgınlık) kelimesinden türemiştir.