Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Protokol numarası alma yöntemi, başvurulan kuruma ve işleme göre değişiklik gösterebilir:
- Resmi Kurumlar: Devlet daireleri, belediyeler veya üniversitelere yapılan başvurularda, başvuru onaylandığında veya incelendikten sonra otomatik olarak bir protokol numarası verilir 1. Bu numara, başvuru formunda, alınan belgelerde veya e-posta ile iletilir 1.
- Online Başvurular: Birçok kurum, online başvuru sistemleri kullanır ve başvuru tamamlandıktan sonra sistem tarafından bir protokol numarası verilir 1.
- Yazılı Başvurular: Dilekçe ile yapılan yazılı başvurularda, kurumun ilgili birimi başvuruyu kabul ettiğinde bir protokol numarası verilir 1. Bu numara, belgelerin tesliminde alınan fişte veya belgede yer alır 1.
- E-Devlet: E-Devlet üzerinden yapılan işlemlerde, hesaba giriş yaparak işlemlerin durumunu kontrol edebilir ve varsa protokol numarasını öğrenebilirsiniz 12.
- Nüfus Müdürlükleri: Pasaport protokol belgesi için, nüfus cüzdanı, ehliyet veya pasaportun aslı ve fotokopisi ile nüfus müdürlüğünde verilen matbu bir dilekçeyi doldurarak başvuru yapılabilir 23.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: