Buradasın
Protokol yönetimi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Protokol yönetimi, resmi törenlerde, diplomatik ilişkilerde, sosyal hayatta ve resmi işlerde uyulması gereken usul ve şekil kurallarını kapsar 134.
Protokol yönetiminin bazı unsurları:
- Organizasyon: Tören, davet ve ziyafetlerin düzenli bir şekilde gerçekleştirilmesi 2.
- Davranışlar: Saygı ve nezaket kurallarına uygun hareket edilmesi 23.
- Kıyafet ve görünüm: Resmi ve yarı resmi kıyafet kurallarına uyulması 2.
- Öncelik ve sıralama: Kişi ve kurumların protokol sıralamasının belirlenmesi 24.
- Anlaşma belgeleri: Koalisyon ve yardım protokolleri gibi belgelerin hazırlanması 2.
Protokol yönetimi, kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde diplomatik, hukuksal, toplumsal ve yönetsel ilkelere dayanır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: