• Buradasın

    Noterler Birliği defter girişi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Noterler Birliği'ne (TNB) defter girişi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
    1. TNBOnline internet sitesine (tnb.org.tr) giriş yapılır 2.
    2. "HİZMETLER" başlığı altındaki "Muhasebeci Defter Bilgi Girişi" menüsüne girilir 2.
    3. "Vergi / T.C. Kimlik Numarası" seçimi yapılıp, ilgili numara yazılır 2.
    4. "Şifre" alanına noter tarafından verilen şifre girilir 2.
    5. "Güvenlik Kodu" alanında görüntülenen kod yazılır 2.
    6. "Giriş" düğmesine tıklanır veya klavyenin "Enter" tuşuna basılır 2.
    7. Şifre unutulursa, aynı adımlar takip edilerek "Şifremi Unuttum" düğmesine tıklanır ve yeni şifre tanımlı e-posta adresine gönderilir 2.
    Not: Muhasebecilerin TNBOnline'da "Defter Bilgi Girişi" ekranına erişebilmesi için noterden şifre alması gerekmektedir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Defter girişi için noter onayı gerekli mi?

    Fiziki ortamda tutulan defterler için noter onayı gereklidir. Yevmiye defteri, defteri kebir, envanter defteri, pay defteri, yönetim kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defteri gibi defterlerin açılış onayları, kuruluş sırasında ve kullanılmaya başlamadan önce noter tarafından yapılır. Yevmiye defteri ve yönetim kurulu karar defteri için izleyen hesap döneminin belirli aylarında kapanış onayı da gereklidir. Elektronik ortamda tutulan defterler için ise noter onayı aranmaz.

    Noterler hangi programı kullanıyor?

    Noterler, Noter Bilgi Sistemi (NBS) adlı bir uygulama kullanmaktadır. Ayrıca, noterler ve dijital belge onaylama ihtiyacı olan kişiler için e-noter yazılımları da mevcuttur.

    Noterler Birliği'ne nasıl giriş yapılır?

    Türkiye Noterler Birliği'ne giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. e-Başvuru ve Randevu Sistemi: Türkiye Noterler Birliği e-başvuru randevu sistemine tıklanır. 2. Kullanıcı Onayı: Sayfanın sol üstünde yer alan "randevu al" bağlantısına tıklandığında çıkan "Noterlik Bilgi Sistemi (e-hizmetler) Sahiplik ve Kullanım Hakları ile Şekline İlişkin Bildirim ve Kullanıcı Taahhütnamesi" onaylanır. 3. Sisteme Giriş: T.C. kimlik numarası ve doğrulama kodu ile sisteme giriş yapılır. 4. İletişim Bilgileri: İstenilen iletişim bilgileri doldurulur. 5. İşlem Seçimi: Yapılacak işlem türü ve işlem yapılmak istenen noterlik seçilir. 6. Randevu Onayı: Randevu saati, seçilen noterliğin uygunluk durumuna göre kullanıcıya bildirilir ve bir başvuru numarası oluşturulur. Not: Notere gitmeden yapılabilecek işlemler için üyelik gereklidir.

    Noterlik bilgi sistemi smmm defter bilgi girişi uygulaması nedir?

    Noterlik Bilgi Sistemi SMMM Defter Bilgi Girişi Uygulaması, serbest muhasebeci mali müşavirlerin (SMMM), defter ve belgelerini elektronik ortamda Noterler Birliği'ne kaydetmelerini sağlayan bir sistemdir. Bu uygulama sayesinde: Defterlerin bilgileri önceden elektronik ortamda girilir. Uygulama tarafından verilen defter liste numarası ile noterliklere gidilerek onay işlemleri tamamlanır. Hazırlanan defter listelerinin meşruhat dökümleri ve defter liste raporları alınabilir. Uygulamaya, Türkiye Noterler Birliği'nin internet sitesi üzerinden "SMMM Defter Bilgi Girişi" menüsünden erişilebilir.

    Noterler hangi defterleri tutar?

    Noterler, çeşitli defterler tutar. İşte bazı örnekler: Yevmiye Defteri: Noterliklerde tutulması zorunlu olan bir defterdir. Emanet Defteri: Noterliklerde tutulan diğer bir zorunlu defterdir. Tescil Defteri: Noterliklerde tutulması zorunlu olan bir diğer defterdir. Muvazene Defteri: Noterliklerin aylık gelir ve giderlerinin kaydedildiği defterdir. Değerli Kağıt Defteri: (Mülga: RG-20/12/1995-22499). Muhabere ve Zimmet Defterleri: Gelen ve giden yazılar bu defterlere kaydedilir. Personel Sicil Defteri: Noterliklerde tutulan defterlerden biridir. İzin Defteri: Noterliklerde tutulan bir diğer defterdir. Demirbaş Eşya Defteri: Noterliklerde tutulan defterlerden biridir. Bu defterler, kullanılmadan önce bağlı bulundukları hakimliğe tasdik ettirilir.

    Noter e-deftere geçiş nasıl yapılır?

    Noter aracılığıyla e-deftere geçiş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Elektronik Defter Tercihinin Belirlenmesi: Şirket, kuruluş aşamasında elektronik defter tercihini belirtir. 2. Gerekli Belgelerin Hazırlanması: 14 Şubat 2025 tarihli tebliğe göre, noter başvurusu için Ek-1 örneğine uygun bir karar hazırlanmalıdır. 3. Notere Başvuru: Yönetim kurulu veya şirket ortakları, elektronik deftere geçiş kararını ilgili karar defterine kaydeder ve bu karar notere sunulur. 4. Fiziki Defterlerin Kapanış Onayı: Noter, kapanışın elektronik deftere geçiş amacıyla yapıldığını belirterek işlemin tarih ve sayısını fiziki deftere şerh olarak işler. 5. Kullanıcı Tanımlaması: Kullanıcı bilgileri ile defter kapanış bilgileri noterde veya ticaret sicili müdürlüğünde tanımlanır. Zorunlu geçiş kapsamında olan şirketler, yükümlülüğün başladığı tarihten itibaren en geç iki ay içinde notere başvurmalıdır. Elektronik defter sistemine geçiş için ayrıca mali mühür veya elektronik imza temin edilmesi ve Gelir İdaresi Başkanlığı'nın e-defter sistemine uygun bir yazılım kullanılması gereklidir.

    Noter defter girişi nasıl yapılır video?

    Noter defter girişi ile ilgili videolara aşağıdaki kaynaklardan ulaşabilirsiniz: 1. YouTube: "Noterlik İşlemleri - Noter defter tasdik işlemleri" başlıklı videoyu izleyebilirsiniz. 2. Defter-Beyan Sistemi: "Noterlik Makbuzu Kaydı" başlıklı video, defter-beyan sistemi üzerinden noterlik makbuzlarının nasıl kaydedileceğini göstermektedir. Ayrıca, Türkiye Noterler Birliği'nin resmi web sitesinde de noter defter giriş işlemleri ile ilgili kılavuz ve videolar bulunmaktadır.