Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Noter aracılığıyla e-deftere geçiş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Elektronik Defter Tercihinin Belirlenmesi: Şirket, kuruluş aşamasında elektronik defter tercihini belirtir 1.
- Gerekli Belgelerin Hazırlanması: 14 Şubat 2025 tarihli tebliğe göre, noter başvurusu için Ek-1 örneğine uygun bir karar hazırlanmalıdır 3.
- Notere Başvuru: Yönetim kurulu veya şirket ortakları, elektronik deftere geçiş kararını ilgili karar defterine kaydeder ve bu karar notere sunulur 13.
- Fiziki Defterlerin Kapanış Onayı: Noter, kapanışın elektronik deftere geçiş amacıyla yapıldığını belirterek işlemin tarih ve sayısını fiziki deftere şerh olarak işler 3.
- Kullanıcı Tanımlaması: Kullanıcı bilgileri ile defter kapanış bilgileri noterde veya ticaret sicili müdürlüğünde tanımlanır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: