Buradasın
Noter e-deftere geçiş nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Noterlerin e-deftere geçişi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Mali Mühür veya Elektronik İmza Edinimi: Yetkili mercilerden mali mühür veya elektronik imza alınmalıdır 15.
- Uygun Yazılım Seçimi: Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından onaylanmış bir e-defter yazılımı seçilmelidir 45.
- GİB'e Başvuru: GİB'in internet sitesi üzerinden e-defter başvuru formu doldurulmalı ve mali mühür/elektronik imza ile onaylanmalıdır 25.
- Defterlerin Kapatılması: Fiziki defterler, noter tasdiki ile kapatılmalıdır 1. Yönetim kurulu veya şirket ortakları, elektronik deftere geçiş kararını ilgili karar defterine kaydetmelidir 1.
- Ticaret Siciline Bildirim: Defterlerin elektronik ortamda tutulacağı ticaret sicili müdürlüğüne bildirilmelidir 1.
Bu süreci başarıyla tamamlayan noterler, elektronik defter sistemine uyum sağlayarak mevzuata uygun hareket ederler 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: