Müşteri bilgilerini saklamak, hem yasal bir zorunluluk hem de müşteri güvenini korumanın bir gereğidir. Türkiye'de, kişisel verilerin korunması için Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) bulunmaktadır. Ayrıca, bankacılık sektöründe müşteri sırrı niteliğindeki bilgilerin saklanması, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu'nun ilgili yönetmelikleri tarafından da zorunlu kılınmıştır. Müşteri bilgilerinin saklanması için bazı temel ilkeler şunlardır: Hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olma. Doğru ve gerektiğinde güncel olma. Belirli, açık ve meşru amaçlar için işlenme. İşlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olma. Müşteri bilgilerinin saklanması, sadece işletmelerin sorumluluğunda değildir; tüketiciler de kendi güvenlikleri için bazı adımlar atabilirler.