Buradasın
Müşteri hizmetleri çalışma saatleri neden farklı?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri hizmetleri çalışma saatlerinin farklı olmasının birkaç nedeni vardır:
- Sektörel Özellikler: Hizmet verilen sektörün ihtiyaçları ve müşteri yoğunluğu, çalışma saatlerinin belirlenmesinde etkilidir 14. Örneğin, perakende sektöründeki çağrı merkezleri genellikle alışveriş saatleri ile uyumlu olarak çalışırken, bankacılık ve finans sektöründeki hizmet merkezleri banka işlem saatlerine göre organize edilir 1.
- Müşteri Talepleri: Müşterilerin hizmet almak istediği zaman aralıklarını göz önünde bulundurarak, çağrı merkezi çalışma saatleri optimum düzeyde belirlenir 1.
- Vardiya Sistemleri: Bazı çağrı merkezleri, müşterilere 7/24 hizmet verebilmek için vardiya sistemini kullanır 14. Bu durumda, çağrı merkezi elemanları genellikle 8 saatlik vardiyalar halinde çalışır 1.
- Yasal Düzenlemeler: Çalışma hayatını düzenleyen yasalar ve yönetmelikler çerçevesinde, çalışanların haklarını gözeterek hizmet saatleri belirlenir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: