Buradasın
Kolay İşverene geçişten sonra ne yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kolay İşverene geçişten sonra yapılması gerekenler:
- Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Verilmez: Kolay İşverenlik kapsamına alınan işyerleriyle ilgili olarak SGK'ya aylık prim ve hizmet belgesi verilmez, sistemde yer alan bilgiler esas alınarak primler otomatik tahakkuk ettirilir 12.
- Beyan Girişi Yapılır: İşe alınan her bir sigortalı için işe girişin yapıldığı ayın sonuna kadar beyan girişi yapılması gerekmektedir 13.
- Teşvik Tanımlaması Yapılır: Sigortalıların prim gün sayısı ve yararlanabilecekleri teşvikler, SGK İşveren Sistemi üzerinden tanımlanmalıdır 34.
- Eksik Gün Bildirimi: Ay içerisinde 30 günden az çalışanların eksik çalışma sebebinin, takip eden ayın 10'una kadar sisteme bildirilmesi gerekmektedir 24.
- İşten Çıkış Bildirgesi Verilir: Kolay İşverenlik tescili ile işe alınan çalışanın çıkışı, işten ayrılış bildirgesi verilerek yapılmalıdır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: