Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kargoda hasar varsa yapılması gerekenler şunlardır:
- Ürünü Kontrol Edin: Kargoyu teslim alırken paketin dış yüzeyinde herhangi bir hasar olup olmadığını kontrol edin 12.
- Hasar Tespit Tutanağı Tutturun: Eğer paket hasarlı ise, kargo görevlisinden Hasar Tespit Tutanağı hazırlamasını isteyin 23. Mümkünse paketi görevli yanında açın 2.
- Hasarı Belgeleyin: Paketin ve ürünün hasarlı kısımlarını fotoğraflayarak durumu belgeleyin 23.
- İlgili Taraflarla İletişime Geçin: Hasarı tespit eder etmez vakit kaybetmeden kargo firmasının müşteri hizmetlerine durumu bildirin ve hasar kaydı açtırın 23. Ayrıca ürünü satın aldığınız satıcı veya gönderici ile de irtibata geçin 2.
- Tazmin veya Değişim Sürecini Başlatın: Kargo firması, eğer hasar kendi hatasından kaynaklandıysa ve tutanakla belgelenmişse, size tazminat ödeyebilir veya sigorta kapsamında zararı karşılayabilir 23. Bunun için gerekli başvuru formlarını doldurup kanıtlarla birlikte kargo firmasına iletin 2.
Eğer sorunlarınızı çözemezseniz, hukuki destek almak için bir avukata danışabilirsiniz 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: