• Buradasın

    Kargo şirketleri hangi durumlarda sorumluluk kabul etmez?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kargo şirketlerinin hangi durumlarda sorumluluk kabul etmediğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, kargo şirketlerinin genel sorumluluklarına ve tüketicilerin haklarıyla ilgili bazı bilgilere şu sitelerden ulaşılabilir:
    • kapitalhukuk.com 1. Kargo şirketlerinin hukuki sorumlulukları ve tüketicilerin hakları hakkında genel bilgiler sunar 1.
    • kilichukuk.com.tr 2. Kargo taşımasından kaynaklı sorunlarda yasal haklar hakkında bilgi verir 2.
    • yilmazcolakhukuk.com 3. Kargo dolandırıcılığı ve kargo şirketlerinin hukuki sorumlulukları hakkında açıklamalar içerir 3.
    • yalcinhukukdanismanlik.com 4. Kargo şirketlerinin sorumluluğu ve ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sunar 4.
    • velhasilgazetesi.com 5. Kargo süreçlerinde tüketiciler ve üreticilerin hakları hakkında bir avukatın görüşlerini içerir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kargo şirketi kata teslim etmezse ne olur?

    Kargo şirketinin kata teslim yapmaması durumunda, kargo 3 iş günü boyunca teslimat şubesinde bekletilir. Kargoların kata teslim edilmemesi, genellikle ürünün ağırlık veya boyut gibi belirli bir desiyi aşması durumunda gerçekleşir. Kargo teslimatıyla ilgili sorunlar yaşandığında, kargo şirketi ile iletişime geçilmesi önerilir.

    Kargo şirketi teslim edilen üründen sorumlu mu?

    Evet, kargo şirketi teslim edilen üründen sorumludur. Kargo şirketleri, taşıdıkları ürünleri göndericiden alıp alıcıya ulaştırılana kadar muhafaza etmek ve korumakla yükümlüdür. Ancak, kargo şirketinin sorumluluğu, göndericinin eksik bilgilendirmesi durumunda gönderici aleyhine kalkabilir.

    Kargo şirketleri hangi taşıma sözleşmesine tabidir?

    Kargo şirketleri, taşıma sözleşmesi ve kargo taşıma genel şartlarına tabidir. Taşıma sözleşmesi, taşıyıcı firma ile gönderici firma arasında yapılan ve kargo taşıma ücretini de içeren bir anlaşmadır. Kargo taşıma genel şartları, taşıyıcı veya onun adına üçüncü kişiler tarafından gerçekleştirilen kargo taşımalarını düzenler.

    Kargo şirketi hasardan sorumlu mu?

    Kargo şirketi, taşıma sırasında ihmali varsa ve bu ispatlanabiliyorsa hasardan sorumlu olur. Türk Ticaret Kanunu’nun 875. maddesinde, taşıyıcının, eşyanın taşınmak üzere teslim alınmasından alıcısına teslim edilmesine kadar geçecek süre içinde, eşyanın zıyaından, hasarından veya teslimindeki gecikmeden doğan zararlardan sorumlu olduğu açıkça ifade edilmiştir. Ayrıca, 4925 sayılı Karayolları Taşıma Kanunu ve Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nde kargo şirketlerinin hukuki sorumlulukları ayrıntılı olarak düzenlenmiştir. Kargo şirketinin sorumluluğuna başvurmak için: Ürün teslim alınırken kargo görevlisinin yanında paket açılmalı ve üründe hasar varsa “hasar tespit tutanağı” tutturulmalıdır. Tutanaksız teslim alınırsa hak iddiası zorlaşır. Satıcı, kendi zararını kargoya rücu edebilir. Kargo şirketi ile yaşanan anlaşmazlıklarda hukuki destek alınması önerilir.

    Kargo şirketi kaybolan kargoyu tazmin eder mi?

    Evet, kargo şirketi kaybolan kargoyu tazmin edebilir. Tazmin süreci, kargo firmasının kayıp kargo için başlattığı araştırma sonrasında, ürünün bedelinin veya kargo ücretinin tazmin edilmesiyle devam eder. Ancak, tazmin talebinin kabul edilmesi için gerekli belgelerin eksiksiz olması ve tazminat talebinin belirli prosedürlere uygun olarak yapılması gereklidir. Tazmin talebinin reddedilmesi durumunda, müşteri itiraz dilekçesi ile itiraz süreci başlatma hakkına sahiptir.