• Buradasın

    Karayolları Trafik Kanunu 54 ve 53 maddeleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Karayolları Trafik Kanunu'nun 53. ve 54. maddeleri aşağıdaki gibidir:
    Madde 53: Sağa ve sola dönecek olan sürücüler aşağıdaki kurallara uymak zorundadır 12:
    1. Sağa dönüşlerde: Sağa dönüş işareti vermek, sağ şeride girmek, hızı azaltmak, dar bir kavisle dönmek ve dönülen karayolunun gidiş şeridine girmek 12.
    2. Sola dönüşlerde: Sola dönüş işareti vermek, yolun soluna yaklaşmak, hızı azaltmak, dönüşe başlamadan sağdan gelen taşıtlara geçiş hakkını vermek ve karşıdan gelen taşıtların geçmesini beklemek 12.
    Madde 54: Sürücülerin geçme sırasında uymak zorunda oldukları kural ve yasaklar şunlardır 13:
    1. Geçme kuralları: Önlerindeki aracı geçmek için kendilerini takip eden sürücülerin geçmeye başlamamış olması, önündeki sürücünün geçme niyetini belirtmemiş olması ve geçme için kullanılacak şeridin boş olması gereklidir 3. Geçme, geçilecek aracın solundan yapılır 3.
    2. Geçmenin yasak olduğu yerler: Geçmenin trafik işaretleriyle yasaklandığı yerler, görüş yetersizliği olan tepeler ve dönemeçler, yaya ve okul geçitleri yaklaşımı, kavşaklar, demiryolu geçitleri ve bunların yaklaşımları ile iki yönlü trafiğin kullanıldığı köprü ve tünellerdir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği arasındaki fark nedir?

    Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği arasındaki temel farklar şunlardır: Kapsam ve Detay: Kanun, genel trafik kurallarını ve bu kuralların uygulanmasını belirler. Yönetmelik, kanunlarda belirtilen kuralların daha detaylı ve açıklayıcı halini içerir; trafikle ilgili daha spesifik konuları, usul ve esasları düzenler. Madde Sayısı: Kanun, 138 asıl ve 9 geçici maddeden oluşur. Yönetmelik, 182 asıl, 3 ek ve 11 geçici maddeden oluşur. Amaç: Kanun, can ve mal güvenliği yönünden karayollarında trafik düzeninin sağlanmasını amaçlar. Yönetmelik, bu amacın gerçekleştirilmesi için gerekli görülen diğer hükümleri ve bunların uygulanmasına ait esas ve usulleri belirler.

    Karayolları trafik kanunu nedir?

    Karayolları Trafik Kanunu, 13/10/1983 tarihinde kabul edilmiş olup, 18/10/1983 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Kanunun amacı, karayollarında can ve mal güvenliği yönünden trafik düzenini sağlamak ve trafik güvenliğini ilgilendiren tüm konularda alınacak önlemleri belirlemektir. Kapsamı: Trafikle ilgili kurallar, şartlar, hak ve yükümlülükler; Bunların uygulanması ve denetlenmesi; İlgili kuruluşlar ve bunların görev, yetki ve sorumlulukları; Diğer hükümler. Kanunun bazı maddeleri: Araçların tescil işlemleri ve belge, plaka verilmesi; Sürücü belgelerinin verilmesi; Trafik kazalarının incelenmesi ve gerekli önlemlerin alınması; Hız sınırlarının belirlenmesi ve işaretlenmesi.

    Karayolları Trafik Kanununda kaç madde var?

    Karayolları Trafik Kanunu'nda toplam 132 madde bulunmaktadır.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre yolların kullanım hakkı kime aittir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre yolların kullanım hakkı, karayolunun yapımı, bakımı, işletilmesi ile görevli ve sorumlu kuruluşlara aittir. Bu kuruluşlar, karayolu yapısını trafik güvenliğini sağlayacak durumda bulundurmakla yükümlüdür. Ayrıca, araç sahipleri ve sürücüler de yolların kullanımında belirli kurallara uymak zorundadır.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre trafik cezaları hangi kurum tarafından verilir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre trafik cezaları aşağıdaki kurumlar tarafından verilir: İçişleri Bakanlığı: Trafik suçu işleyenler hakkında tutanak düzenler, gerekli işlemleri yapar ve takip eder. Trafik zabıtası: Trafik zabıtasının bulunmadığı veya yeterli olmadığı yerlerde polis; polisin ve trafik teşkilatının görev alanı dışında kalan yerlerde ise jandarma trafik cezalarını uygular. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı: Araçların ağırlık ve boyut kontrollerini yapar veya yaptırır, aykırı görülen hususlarla ilgili olarak sorumlular hakkında idari para cezası düzenler. Belediye trafik birimleri: Belediyelere verilen görevler, il ve ilçe trafik komisyonları ve mahalli trafik birimleri ile işbirliği yapılarak yürütülür.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre kusur oranları nasıl belirlenir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre kusur oranları şu şekilde belirlenir: Kaza Tespit Tutanağı: Trafik kazası sonrasında trafik ekipleri ya da kazaya karışan kişiler tarafından tutanak tutulur. Delil ve Bilgi Toplama: Kaza yerine ait fotoğraflar, kamera kayıtları, tanık ifadeleri, araçların konumu, çarpma noktaları ve yol durumu gibi somut veriler toplanır. TRAMER İncelemesi: Kaza tutanağına eklenen bilgiler ve fotoğraflar, TRAMER uzmanları tarafından değerlendirilir. Kusur Oranı Belirleme: Merkezde kazaya karışan araçların ve kişilerin eylemlerine göre kusur oranı belirlenir. Kusur oranları, %0 ila %100 arasında olmak üzere %0, %25, %50, %75, %100 şeklinde belirlenir. Kusur oranlarının belirlenmesi, hem ceza hukuku hem de tazminat hukuku açısından önem arz eder.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre en son ceza nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre en son ceza hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, bu kanuna göre uygulanan bazı cezalar şunlardır: Sahte veya başka bir araca ait plaka kullanmak: 5.000 Türk Lirası idari para cezası ve aracın trafikten men edilmesi. Geçerlilik süresi dolmuş sürücü belgesi ile araç kullanmak: 343 Türk Lirası idari para cezası ve sürücü belgesinin geri alınması. Kırmızı ışık kuralını ihlal etmek: İlk ihlal için 700 Türk Lirası para cezası, ikinci ve sonraki ihlaller için belirli süreler boyunca sürücü belgesinin geri alınması. Muayenesi yapılmamış araçla trafiğe çıkmak: 235 Türk Lirası para cezası ve aracın trafikten men edilmesi.