• Buradasın

    Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği arasındaki temel farklar şunlardır:
    1. Kapsam ve Amaç: Karayolları Trafik Kanunu, trafik düzeni, güvenliği ve trafikle ilgili genel kuralları belirlerken, Karayolları Trafik Yönetmeliği bu kanun hükümlerinin detaylı uygulamalarını ve usullerini düzenler 23.
    2. Madde Sayısı: Karayolları Trafik Kanunu 138 asıl madde ve 9 geçici maddeden oluşurken, Karayolları Trafik Yönetmeliği 12 kısım, 182 asıl, 3 ek ve 11 geçici maddeden oluşur 1.
    3. İçerik: Kanun, ceza maddeleri ve trafik işaretlerini genel hatlarıyla tanımlarken, yönetmelik bu maddelerin daha ayrıntılı açıklamalarını ve trafikle ilgili diğer spesifik konuları (araç tescili, teknik durumlar, muayeneler vb.) kapsar 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu 26 madde nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 26. maddesi, belirli araçlarda bulunması gereken plaka, ışık, renk, şekil, sembol ve yazı gibi ayırım işaretlerini düzenler. Bu maddeye göre: Zorunlu işaretler: Belirli araçlarda, çalışma yerini ve şeklini, kapasite ve diğer niteliklerini belirleyen ayırım işaretleri bulundurulması zorunludur. Yasaklamalar: Mevzuatta izin verilmeyen araçlara ışıklı ve/veya sesli uyarı işareti veren cihazların takılması yasaktır. Diğer düzenlemeler: Araçların dışında bulundurulması zorunlu işaretlerden başka, araçlara reklam, yazı, işaret, resim, şekil, sembol, ilan, flama, bayrak ve benzerlerinin takılması, yazılması, sesli ve ışıklı donanımların bulundurulması ve izin verilmesine dair esas ve usuller İçişleri Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikte gösterilir.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu 21 maddesi nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 21. maddesi, tescil edilen araçların "Tescil Belgesi" ve "Tescil Plakası" alınmadan karayollarına çıkarılamayacağını belirtir. Ancak, ilk tescili yapılan araçlar için düzenlenen tescile ilişkin geçici belgelerin geçerlilik süresi içinde, tescil belgesi alma zorunluluğu aranmaz. Bu hükme uymayan sürücülere 1.002 Türk Lirası idari para cezası verilir ve araçlar eksiklikleri giderilinceye kadar trafikten men edilir.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 56/1-a nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 56/1-a, şerit izleme ve değiştirme kurallarına uymamak anlamına gelir. Bu maddeye göre cezaya sebep olabilecek ihlaller şunlardır: sinyal vermeden şerit değiştirmek; trafik akışını tehlikeye atacak şekilde ani şerit değiştirmek; iki şerit arasında uzun süre ilerlemek veya hatalı sollama yapmak; emniyet şeridini kullanarak ilerlemek veya diğer araçları sıkıştırmak; dönüşlerde şerit ihlali yapmak ve başka araçların güvenliğini tehlikeye atmak. 56/1-a maddesi, asli kusur olarak kabul edilir ve bu ihlali gerçekleştiren sürücülere 20 ceza puanı eklenir.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre kusur oranları nasıl belirlenir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre kusur oranları şu şekilde belirlenir: Kaza Tespit Tutanağı: Trafik kazası sonrasında trafik ekipleri ya da kazaya karışan kişiler tarafından tutanak tutulur. Delil ve Bilgi Toplama: Kaza yerine ait fotoğraflar, kamera kayıtları, tanık ifadeleri, araçların konumu, çarpma noktaları ve yol durumu gibi somut veriler toplanır. TRAMER İncelemesi: Kaza tutanağına eklenen bilgiler ve fotoğraflar, TRAMER uzmanları tarafından değerlendirilir. Kusur Oranı Belirleme: Merkezde kazaya karışan araçların ve kişilerin eylemlerine göre kusur oranı belirlenir. Kusur oranları, %0 ila %100 arasında olmak üzere %0, %25, %50, %75, %100 şeklinde belirlenir. Kusur oranlarının belirlenmesi, hem ceza hukuku hem de tazminat hukuku açısından önem arz eder.

    Karayolları Trafik Kanunu 78 ve 79 maddeleri nelerdir?

    Karayolları Trafik Kanunu'nun 78. ve 79. maddeleri şu şekildedir: Madde 78: Belirli sürücülerin ve yolcuların, araçların sürülmesi sırasında koruyucu tertibat kullanmaları zorunludur. Madde 79: Bu madde, güncel mevzuatta yer almamaktadır.

    Karayolları Trafik Kanunu 54 ve 53 maddeleri nelerdir?

    Karayolları Trafik Kanunu'nun 53. ve 54. maddeleri aşağıdaki gibidir: Madde 53: Sağa ve sola dönecek olan sürücüler aşağıdaki kurallara uymak zorundadır: 1. Sağa dönüşlerde: Sağa dönüş işareti vermek, sağ şeride girmek, hızı azaltmak, dar bir kavisle dönmek ve dönülen karayolunun gidiş şeridine girmek. 2. Sola dönüşlerde: Sola dönüş işareti vermek, yolun soluna yaklaşmak, hızı azaltmak, dönüşe başlamadan sağdan gelen taşıtlara geçiş hakkını vermek ve karşıdan gelen taşıtların geçmesini beklemek. Madde 54: Sürücülerin geçme sırasında uymak zorunda oldukları kural ve yasaklar şunlardır: 1. Geçme kuralları: Önlerindeki aracı geçmek için kendilerini takip eden sürücülerin geçmeye başlamamış olması, önündeki sürücünün geçme niyetini belirtmemiş olması ve geçme için kullanılacak şeridin boş olması gereklidir. 2. Geçmenin yasak olduğu yerler: Geçmenin trafik işaretleriyle yasaklandığı yerler, görüş yetersizliği olan tepeler ve dönemeçler, yaya ve okul geçitleri yaklaşımı, kavşaklar, demiryolu geçitleri ve bunların yaklaşımları ile iki yönlü trafiğin kullanıldığı köprü ve tünellerdir.

    Karayolları Trafik Kanunu 41 madde nedir?

    Karayolları Trafik Kanunu'nun 41. maddesi, sürücü adaylarında aranacak şartları düzenler: Bu maddeye göre sürücü belgesi alacak kişilerde şu şartlar bulunmalıdır: 1. Yaş şartı: A1, A2, F ve H sınıfı için 17 yaş, B ve G sınıfı için 18 yaş. 2. Eğitim şartı: En az ilkokul düzeyinde eğitim almış olmak. 3. Sağlık şartı: İçişleri ve Sağlık bakanlıklarınca belirlenen sağlık şartlarını taşımak. 4. Sürücü kursu eğitimi: Teorik ve uygulamalı eğitimi tamamlayıp sınavları başararak motorlu taşıt sürücüsü sertifikası almış olmak. 5. Adli sicil kaydı: Belirli suçlardan hüküm giymemiş olmak. 6. Başka sürücü belgesi bulunmama: Önceden verilmiş aynı sınıf bir başka sürücü belgesinin bulunmaması. 7. Geri alınmış belgenin iadesi: Daha önce verilmiş ancak geri alınmış olan sürücü belgesinin, gerekli şartlar yerine getirilerek iade edilmiş olması.