• Buradasın

    Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği arasındaki temel farklar şunlardır:
    • Kapsam ve Detay:
      • Kanun, genel trafik kurallarını ve bu kuralların uygulanmasını belirler 15.
      • Yönetmelik, kanunlarda belirtilen kuralların daha detaylı ve açıklayıcı halini içerir; trafikle ilgili daha spesifik konuları, usul ve esasları düzenler 35.
    • Madde Sayısı:
      • Kanun, 138 asıl ve 9 geçici maddeden oluşur 5.
      • Yönetmelik, 182 asıl, 3 ek ve 11 geçici maddeden oluşur 5.
    • Amaç:
      • Kanun, can ve mal güvenliği yönünden karayollarında trafik düzeninin sağlanmasını amaçlar 13.
      • Yönetmelik, bu amacın gerçekleştirilmesi için gerekli görülen diğer hükümleri ve bunların uygulanmasına ait esas ve usulleri belirler 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu 26 madde nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 26. maddesi, belirli araçlarda bulunması gereken plaka, ışık, renk, şekil, sembol ve yazı gibi ayırım işaretlerini düzenler. Bu maddeye göre: Zorunlu işaretler: Belirli araçlarda, çalışma yerini ve şeklini, kapasite ve diğer niteliklerini belirleyen ayırım işaretleri bulundurulması zorunludur. Yasaklamalar: Mevzuatta izin verilmeyen araçlara ışıklı ve/veya sesli uyarı işareti veren cihazların takılması yasaktır. Diğer düzenlemeler: Araçların dışında bulundurulması zorunlu işaretlerden başka, araçlara reklam, yazı, işaret, resim, şekil, sembol, ilan, flama, bayrak ve benzerlerinin takılması, yazılması, sesli ve ışıklı donanımların bulundurulması ve izin verilmesine dair esas ve usuller İçişleri Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikte gösterilir.

    Karayolları Trafik Kanunu 54 ve 53 maddeleri nelerdir?

    Karayolları Trafik Kanunu'nun 53. ve 54. maddeleri şu şekildedir: Madde 53: Dönüş Kuralları Sağa dönüşlerde: Sağa dönüş işareti verilmeli, Sağ şeride veya dönüşe ayrılmış şeride girilmeli, Hız azaltılmalı, Dar bir kavisle dönülmeli, Dönülen karayolunun gidiş şeridine veya gidişine ayrılmış en sağ şeridine girilmeli. Sola dönüşlerde: Sola dönüş işareti verilmeli, Yolun gidişe ayrılmış kısmının soluna yaklaşılmalı, Hız azaltılmalı, Sağdan gelen taşıtlara ilk geçiş hakkı verilmeli, Karşıdan gelen ve emniyetle durdurulamayacak kadar kavşağa yaklaşmış taşıtların geçmesi beklenmeli. Madde 54: Geçme Kural ve Yasakları Geçme kuralları: Geçilecek aracın solundaki şeritten geçilir. Geçme, geçilecek aracın güvenli bir mesafeden sonra işaret verilip, izlenecek şeride girilmesiyle tamamlanır. Sağdan veya banketlerden yararlanmak suretiyle geçme yasaktır. Geçmenin yasak olduğu yerler: Geçişin herhangi bir trafik işaretiyle yasaklandığı yerler, Görüş yetersizliği olan tepeler ve dönemeçler, Yaya ve okul geçitleri yaklaşımları, Kavşaklar, demiryolu geçitleri ve bunların yaklaşımları, Gidiş ve geliş için birer şeridi bulunan iki yönlü trafiğin kullanıldığı köprü ve tüneller.

    Karayolları Trafik Kanunu 41 madde nedir?

    Karayolları Trafik Kanunu'nun 41. maddesi, sürücü adaylarında aranacak şartları düzenler: Bu maddeye göre sürücü belgesi alacak kişilerde şu şartlar bulunmalıdır: 1. Yaş şartı: A1, A2, F ve H sınıfı için 17 yaş, B ve G sınıfı için 18 yaş. 2. Eğitim şartı: En az ilkokul düzeyinde eğitim almış olmak. 3. Sağlık şartı: İçişleri ve Sağlık bakanlıklarınca belirlenen sağlık şartlarını taşımak. 4. Sürücü kursu eğitimi: Teorik ve uygulamalı eğitimi tamamlayıp sınavları başararak motorlu taşıt sürücüsü sertifikası almış olmak. 5. Adli sicil kaydı: Belirli suçlardan hüküm giymemiş olmak. 6. Başka sürücü belgesi bulunmama: Önceden verilmiş aynı sınıf bir başka sürücü belgesinin bulunmaması. 7. Geri alınmış belgenin iadesi: Daha önce verilmiş ancak geri alınmış olan sürücü belgesinin, gerekli şartlar yerine getirilerek iade edilmiş olması.

    Karayolları Trafik Kanunu 78 ve 79 maddeleri nelerdir?

    Karayolları Trafik Kanunu'nun 78. ve 79. maddelerine dair bilgi bulunamadı. Ancak, bu kanun kapsamında bazı önemli maddeler şunlardır: Araçların teknik şartlara uygunluğu. Şerit izleme ve şerit değiştirme. Emniyet şeritleri ve banketler. Alkollü araç kullanımı. Sürücü belgesi olmadan araç kullanımı.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 56/1-a nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 56/1-a, şerit izleme ve değiştirme kurallarına uymamak anlamına gelir. Bu maddeye göre cezaya sebep olabilecek ihlaller şunlardır: sinyal vermeden şerit değiştirmek; trafik akışını tehlikeye atacak şekilde ani şerit değiştirmek; iki şerit arasında uzun süre ilerlemek veya hatalı sollama yapmak; emniyet şeridini kullanarak ilerlemek veya diğer araçları sıkıştırmak; dönüşlerde şerit ihlali yapmak ve başka araçların güvenliğini tehlikeye atmak. 56/1-a maddesi, asli kusur olarak kabul edilir ve bu ihlali gerçekleştiren sürücülere 20 ceza puanı eklenir.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu 21 maddesi nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 21. maddesi, tescil edilen araçların "Tescil Belgesi" ve "Tescil Plakası" alınmadan karayollarına çıkarılamayacağını belirtir. Ancak, ilk tescili yapılan araçlar için düzenlenen tescile ilişkin geçici belgelerin geçerlilik süresi içinde, tescil belgesi alma zorunluluğu aranmaz. Bu hükme uymayan sürücülere 1.002 Türk Lirası idari para cezası verilir ve araçlar eksiklikleri giderilinceye kadar trafikten men edilir.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre kusur oranları nasıl belirlenir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre kusur oranları şu şekilde belirlenir: Kaza Tespit Tutanağı: Trafik kazası sonrasında trafik ekipleri ya da kazaya karışan kişiler tarafından tutanak tutulur. Delil ve Bilgi Toplama: Kaza yerine ait fotoğraflar, kamera kayıtları, tanık ifadeleri, araçların konumu, çarpma noktaları ve yol durumu gibi somut veriler toplanır. TRAMER İncelemesi: Kaza tutanağına eklenen bilgiler ve fotoğraflar, TRAMER uzmanları tarafından değerlendirilir. Kusur Oranı Belirleme: Merkezde kazaya karışan araçların ve kişilerin eylemlerine göre kusur oranı belirlenir. Kusur oranları, %0 ila %100 arasında olmak üzere %0, %25, %50, %75, %100 şeklinde belirlenir. Kusur oranlarının belirlenmesi, hem ceza hukuku hem de tazminat hukuku açısından önem arz eder.