• Buradasın

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre kusur oranları nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre kusur oranları şu şekilde belirlenir:
    • Kaza Tespit Tutanağı: Trafik kazası sonrasında trafik ekipleri ya da kazaya karışan kişiler tarafından tutanak tutulur 25. Taraflar aralarında kimin ne kadar suçlu durumda olduğu konusunda anlaşabiliyorsa emniyet güçlerinin gelmesini beklemeye gerek yoktur 5.
    • Delil ve Bilgi Toplama: Kaza yerine ait fotoğraflar, kamera kayıtları, tanık ifadeleri, araçların konumu, çarpma noktaları ve yol durumu gibi somut veriler toplanır 2.
    • TRAMER İncelemesi: Kaza tutanağına eklenen bilgiler ve fotoğraflar, TRAMER uzmanları tarafından değerlendirilir 25.
    • Kusur Oranı Belirleme: Merkezde kazaya karışan araçların ve kişilerin eylemlerine göre kusur oranı belirlenir 25.
    Kusur oranları, %0 ila %100 arasında olmak üzere %0, %25, %50, %75, %100 şeklinde belirlenir 35.
    Kusur oranlarının belirlenmesi, hem ceza hukuku hem de tazminat hukuku açısından önem arz eder 2. Bu nedenle, her olay özelinde detaylı bir teknik ve hukuki değerlendirme yapılması zorunludur 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    2918 110 madde kusur oranı nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 110. maddesi ile ilgili kusur oranı bilgisine ulaşılamadı. Ancak, kusur oranlarının genel olarak %0, %25, %50, %75 ve %100 olarak belirlendiği bilinmektedir. %0 kusur: Kazada hiçbir hatası olmayan sürücüye verilir. %100 kusur: Kazanın %100 oranında hatalı olan kişiyi ifade eder. Kusur oranı, kaza tespit tutanakları ve gerektiğinde bilirkişi raporları ile belirlenir.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu 26 1 e maddesi nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 26/1. maddesi, belirli araçlarda, çalışma yerini ve şeklini, kapasite ve diğer niteliklerini belirleyen plaka, ışık, renk, şekil, sembol ve yazı gibi ayırım işaretlerinin bulundurulmasının zorunlu olduğunu belirtir. Ayrıca, mevzuatta belirtilen ışıklı ve/veya sesli uyarı işareti veren cihazların mevzuatta izin verilmeyen araçlara takılması ve kullanılması yasaktır.

    Karayolları Trafik Kanununa göre trafik cezaları nasıl uygulanır?

    Karayolları Trafik Kanununa göre trafik cezaları şu şekilde uygulanır: Trafik cezaları, Karayolları Trafik Kanunu'na göre Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğünün ilgili birimleri tarafından düzenlenir. Cezalar, tebliğ tarihinden itibaren 1 ay içinde ödenmelidir. Ödenmeyen cezalar için aylık %5 faiz uygulanır ve borç, 6183 sayılı kanun kapsamında icra ve haciz işlemleriyle tahsil edilir. Trafik cezalarına karşı, tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde kabahat fiilinin işlendiği yer sulh ceza hâkimliğine başvurulabilir. Bazı trafik ihlalleri sonucunda sürücü belgesine geçici veya kalıcı olarak el konulabilir, araç trafikten men edilebilir. Trafik cezaları ve uygulamaları zamanla değişebileceğinden, güncel bilgiler için resmi kaynaklara başvurulması önerilir.

    2918 trafik kanunu 34 madde nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 34. maddesi, trafiğe çıkarılacak motorlu araçların belirli zamanlarda teknik şartlara uyup uymadıklarının muayene edilerek tespit edilmesini düzenler. Bu maddeye göre: Araçların muayenesi, ekonomik yapıları da dikkate alınarak belirli zamanlarda yapılır. Zorunlu mali sorumluluk sigortası geçerli teminat tutarları üzerinden yaptırılmamış araçlar muayeneye alınmaz. Muayenelerin süresi içinde yaptırılmaması durumunda, araçlar trafikten men edilir ve en yakın muayene istasyonuna gönderilir. Muayene istasyonu açma yetkisi verilen gerçek ve tüzel kişiler, süresi içinde muayeneleri yaptırılmayan araçlara ilişkin bilgileri ilgili trafik kuruluşuna bildirir.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 56/1-a nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 56/1-a, şerit izleme ve değiştirme kurallarına uymamak anlamına gelir. Bu maddeye göre cezaya sebep olabilecek ihlaller şunlardır: sinyal vermeden şerit değiştirmek; trafik akışını tehlikeye atacak şekilde ani şerit değiştirmek; iki şerit arasında uzun süre ilerlemek veya hatalı sollama yapmak; emniyet şeridini kullanarak ilerlemek veya diğer araçları sıkıştırmak; dönüşlerde şerit ihlali yapmak ve başka araçların güvenliğini tehlikeye atmak. 56/1-a maddesi, asli kusur olarak kabul edilir ve bu ihlali gerçekleştiren sürücülere 20 ceza puanı eklenir.

    2918 sayılı trafik kanunu nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, karayollarında can ve mal güvenliği yönünden trafik düzenini sağlamak ve trafik güvenliğini ilgilendiren konularda alınacak önlemleri belirlemek amacıyla 13/10/1983 tarihinde kabul edilmiş bir kanundur. Kanunun kapsamı: trafikle ilgili kurallar, şartlar, hak ve yükümlülükler; bu kuralların uygulanması ve denetlenmesi; ilgili kuruluşlar ve bunların görev, yetki ve sorumlulukları; diğer hükümler. Kanunun bazı maddeleri: Amaç maddesi (madde 1). Kapsam maddesi (madde 2). Tanımlar maddesi (madde 3). İçişleri Bakanlığı'nın görev ve yetkileri (madde 5): Araçları ve sürücü belgelerini denetlemek. Trafiği düzenlemek ve yönetmek. Trafik kazalarıyla ilgili tutanaklar tutmak. İstatistiksel verileri toplamak ve değerlendirmek. Gerekli önlemleri almak ve ilgili kuruluşlara teklifte bulunmak.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu 21 maddesi nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 21. maddesi, tescil edilen araçların "Tescil Belgesi" ve "Tescil Plakası" alınmadan karayollarına çıkarılamayacağını belirtir. Ancak, ilk tescili yapılan araçlar için düzenlenen tescile ilişkin geçici belgelerin geçerlilik süresi içinde, tescil belgesi alma zorunluluğu aranmaz. Bu hükme uymayan sürücülere 1.002 Türk Lirası idari para cezası verilir ve araçlar eksiklikleri giderilinceye kadar trafikten men edilir.