• Buradasın

    Karayolları trafik kanunu nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Karayolları Trafik Kanunu, 13/10/1983 tarihinde kabul edilmiş olup, 18/10/1983 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir 123.
    Kanunun amacı, karayollarında can ve mal güvenliği yönünden trafik düzenini sağlamak ve trafik güvenliğini ilgilendiren tüm konularda alınacak önlemleri belirlemektir 123.
    Kapsamı:
    • Trafikle ilgili kurallar, şartlar, hak ve yükümlülükler 123;
    • Bunların uygulanması ve denetlenmesi 123;
    • İlgili kuruluşlar ve bunların görev, yetki ve sorumlulukları 123;
    • Diğer hükümler 123.
    Kanunun bazı maddeleri:
    • Araçların tescil işlemleri ve belge, plaka verilmesi 145;
    • Sürücü belgelerinin verilmesi 145;
    • Trafik kazalarının incelenmesi ve gerekli önlemlerin alınması 145;
    • Hız sınırlarının belirlenmesi ve işaretlenmesi 145.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu 26 madde nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 26. maddesi, belirli araçlarda bulunması gereken plaka, ışık, renk, şekil, sembol ve yazı gibi ayırım işaretlerini düzenler. Bu maddeye göre: Zorunlu işaretler: Belirli araçlarda, çalışma yerini ve şeklini, kapasite ve diğer niteliklerini belirleyen ayırım işaretleri bulundurulması zorunludur. Yasaklamalar: Mevzuatta izin verilmeyen araçlara ışıklı ve/veya sesli uyarı işareti veren cihazların takılması yasaktır. Diğer düzenlemeler: Araçların dışında bulundurulması zorunlu işaretlerden başka, araçlara reklam, yazı, işaret, resim, şekil, sembol, ilan, flama, bayrak ve benzerlerinin takılması, yazılması, sesli ve ışıklı donanımların bulundurulması ve izin verilmesine dair esas ve usuller İçişleri Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikte gösterilir.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre kusur oranları nasıl belirlenir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre kusur oranları şu şekilde belirlenir: Kaza Tespit Tutanağı: Trafik kazası sonrasında trafik ekipleri ya da kazaya karışan kişiler tarafından tutanak tutulur. Delil ve Bilgi Toplama: Kaza yerine ait fotoğraflar, kamera kayıtları, tanık ifadeleri, araçların konumu, çarpma noktaları ve yol durumu gibi somut veriler toplanır. TRAMER İncelemesi: Kaza tutanağına eklenen bilgiler ve fotoğraflar, TRAMER uzmanları tarafından değerlendirilir. Kusur Oranı Belirleme: Merkezde kazaya karışan araçların ve kişilerin eylemlerine göre kusur oranı belirlenir. Kusur oranları, %0 ila %100 arasında olmak üzere %0, %25, %50, %75, %100 şeklinde belirlenir. Kusur oranlarının belirlenmesi, hem ceza hukuku hem de tazminat hukuku açısından önem arz eder.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 56/1-a nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 56/1-a, şerit izleme ve değiştirme kurallarına uymamak anlamına gelir. Bu maddeye göre cezaya sebep olabilecek ihlaller şunlardır: sinyal vermeden şerit değiştirmek; trafik akışını tehlikeye atacak şekilde ani şerit değiştirmek; iki şerit arasında uzun süre ilerlemek veya hatalı sollama yapmak; emniyet şeridini kullanarak ilerlemek veya diğer araçları sıkıştırmak; dönüşlerde şerit ihlali yapmak ve başka araçların güvenliğini tehlikeye atmak. 56/1-a maddesi, asli kusur olarak kabul edilir ve bu ihlali gerçekleştiren sürücülere 20 ceza puanı eklenir.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 110/b-3 nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 110/b-3 ile ilgili bilgi bulunamadı. Ancak, bu kanunun 110. maddesi hakkında bilgi verilebilir. Karayolları Trafik Kanunu'nun 110. maddesi, işleteni veya sahibi devlet ve diğer kamu kuruluşları olan araçların sebebiyet verdiği zararlara ilişkin olanlar dahil, bu kanundan doğan sorumluluk davalarının adli yargıda görüleceğini belirtir. Ayrıca, zarar görenin kamu görevlisi olmasının bu madde hükmünün uygulanmasını önlemeyeceği ve hemzemin geçitte meydana gelen tren-trafik kazalarında da bu kanun hükümlerinin uygulanacağı ifade edilir.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre en son ceza nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre en son ceza hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, bu kanuna göre uygulanan bazı cezalar şunlardır: Sahte veya başka bir araca ait plaka kullanmak: 5.000 Türk Lirası idari para cezası ve aracın trafikten men edilmesi. Geçerlilik süresi dolmuş sürücü belgesi ile araç kullanmak: 343 Türk Lirası idari para cezası ve sürücü belgesinin geri alınması. Kırmızı ışık kuralını ihlal etmek: İlk ihlal için 700 Türk Lirası para cezası, ikinci ve sonraki ihlaller için belirli süreler boyunca sürücü belgesinin geri alınması. Muayenesi yapılmamış araçla trafiğe çıkmak: 235 Türk Lirası para cezası ve aracın trafikten men edilmesi.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre yolların kullanım hakkı kime aittir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre yolların kullanım hakkı, karayolunun yapımı, bakımı, işletilmesi ile görevli ve sorumlu kuruluşlara aittir. Bu kuruluşlar, karayolu yapısını trafik güvenliğini sağlayacak durumda bulundurmakla yükümlüdür. Ayrıca, araç sahipleri ve sürücüler de yolların kullanımında belirli kurallara uymak zorundadır.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun ek 2/3-a maddesi nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun Ek 2/3-a maddesi, araçların motorlu araç tescil belgesinde gösterilen maksadın dışında kullanılması veya kullanılmasına izin verilmesi durumunu düzenler. Bu maddeye göre: Araçlarını, tescil belgesinde belirtilen amaç dışında kullananlar ile bu kullanıma izin veren araç sahiplerine 1.002 Türk lirası idari para cezası uygulanır. Araç, 15 gün süre ile trafikten men edilir. Ayrıca, ilgili belediyeden çalışma izni almadan yolcu taşınması da bu madde kapsamında değerlendirilir ve benzer yaptırımlar öngörülür.