Memur emeklilik dilekçesi, halen görev yapılan kuruma verilir. Ayrıca, emeklilik işlemleri Sosyal Güvenlik Kurumu'na (SGK) şahsen gidilerek yapılabileceği gibi, e-Devlet üzerinden de gerçekleştirilebilir. e-Devlet üzerinden işlem yapmak için, sistemin arama kısmına "Gelir, Aylık, Ödenek Talep Belgesinin Verilmesi" yazılmalı ve ardından yeni başvuru oluşturulmalıdır. Emeklilik dilekçesinde şu bilgiler yer almalıdır: dilekçeyi veren kişinin kimlik bilgileri ve çalıştığı kurum; emeklilik talebi ve istenen emeklilik tarihi; dilekçenin tarihi, imzası ve adı-soyadı. Emeklilik dilekçesi ile birlikte kimlik fotokopisi, hizmet dökümü, nüfus cüzdan fotokopisi, ilişik kesme belgesi, askerlik belgesi, dört adet resim, banka/PTT tercih dilekçesi, herhangi bir sosyal güvenlik kurumuna tabi olarak çalışmama taahhüt dilekçesi gibi belgelerin de sunulması gerekebilir.