• Buradasın

    Kamu Görevlileri Tescil ve Hizmet Daire Başkanlığı ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamu Görevlileri Tescil ve Hizmet Daire Başkanlığı, kamu görevlilerinin tescil, istihdam ve kariyer gelişim süreçlerini yönetir 2. Başlıca görevleri şunlardır:
    • Kamu görevlilerinin tescili: Kimlik bilgileri, görev geçmişleri ve hizmet sürelerinin kaydedilmesi 12.
    • Kariyer yönetimi: Eğitim programları ve kariyer planlamaları ile kariyer gelişimlerinin desteklenmesi 2.
    • Atama ve yer değiştirme işlemleri: Personel ihtiyacının belirlenmesi, uygun adayların seçilmesi ve görev değişikliklerinin gerçekleştirilmesi 2.
    • Disiplin işlemleri: Disiplin cezalarının uygulanması ve itiraz süreçlerinin yönetilmesi 2.
    • Veri yönetimi ve analiz: Kamu görevlilerine ilişkin verilerin toplanması, analizi ve raporlanması 2.
    • Hukuki danışmanlık: Kamu görevlileri ile ilgili hukuki sorunların çözümünde danışmanlık hizmeti sunulması 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    4688'e tabi kamu görevlileri kimlerdir?

    4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu'na tabi kamu görevlileri, devletin veya diğer kamu tüzel kişilerinin yürütmekle görevli oldukları kamu hizmetlerinin görüldüğü aşağıdaki kurum ve kuruluşlarda çalışan kamu görevlileridir: genel, katma ve özel bütçeli idareler; il özel idareleri ve belediyeler; kamu iktisadi teşebbüsleri; özel kanunlarla veya özel kanunların verdiği yetkiye dayanarak kurulan banka ve teşekküller. Bu kanun, işçi statüsü dışında çalışan kamu görevlilerini kapsar. Bazı istisnalar: Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Sekreterliği, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği ile Millî Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliğinde çalışan kamu görevlileri; yüksek yargı organlarının başkan ve üyeleri, hâkimler, savcılar ve bu meslekten sayılanlar; belirli pozisyonlarda bulunan yöneticiler ve amirlerin büyük bir kısmı.