• Buradasın

    İntifa hakkı kentsel dönüşümden etkilenir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İntifa hakkı, kentsel dönüşüm sürecinden etkilenebilir.
    Kentsel dönüşüm yasasına göre, üzerindeki bina yıkılarak arsa haline gelen taşınmazlarda daha önce kurulmuş olan kat irtifakı veya kat mülkiyeti, ilgililerin muvafakatleri aranmaksızın Bakanlığın talebi üzerine ilgili tapu müdürlüğünce resen terkin edilerek, önceki vasfı ile değerlemede bulunularak veya malik ile yapılan anlaşmanın şartları tapu kütüğüne belirtilerek malikleri adına payları oranında tescil edilir 1.
    Bu durumda, intifa hakkı da yeni yapılacak taşınmaza aynen nakledilir ve intifa hakkı sahibinin hakkı korunur 12. Ancak, uygulamada intifa hakkı sahibinin yeni arsa payları ve müteahhit payı nedeniyle uğrayabileceği zararlar için ek düzenlemeler yapılmıştır; kat irtifakı kurulurken, ipotek alacaklısından veya intifa hakkı sahibinden onay alınması zorunluluğu getirilmiştir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kentsel dönüşümde hangi sözleşme yapılır?

    Kentsel dönüşümde en yaygın yapılan sözleşme türü arsa payı karşılığı inşaat sözleşmesidir. Bu sözleşmede: Malikler, arsa paylarını müteahhide devreder. Müteahhit, belirlenen süre içinde inşaatı tamamlamak zorundadır. Sözleşmenin geçerli olması için: Noter huzurunda yapılması ve tapuya şerh edilmesi gerekmektedir. İnşaat sürecinin gecikmesi, teslim edilmemesi veya eksik yapılması gibi durumlar açıkça belirtilmeli ve sözleşmeye cezai şartlar eklenmelidir.

    Kentsel dönüşüm en çok hangi katları etkiler?

    Kentsel dönüşüm en çok eski ve riskli binaları etkiler. Ayrıca, kentsel dönüşüm şehirlerin altyapısını ve kamusal donatılarını da iyileştirir, bu da genel olarak tüm şehri etkiler.

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'nun 6. maddesi nedir?

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'nun 6. maddesi, riskli yapıların ve alanların dönüştürülmesi ile ilgili düzenlemeleri içerir. Bu maddenin bazı önemli noktaları şunlardır: 1. Riskli Yapıların Tespiti: Yıkılacak derecede riskli olan veya ağır hasar görme riski bulunan yapıların tespiti, Başkanlıkça resen yapılabilir veya yaptırılabilir. 2. Uygulama Alanı Belirleme: Uygulama yapılacak alanın sınırları, Başkanlık tarafından uygulama bütünlüğü gözetilerek belirlenir. 3. Tahliye ve Yıkım: Riskli yapıların tahliyesi ve yıktırılması işlemleri, Başkanlık veya yetkili idare tarafından gerçekleştirilir. 4. Mali Yardımlar: Dönüşüm sürecinde maliklere, kiracılara ve sınırlı ayni hak sahiplerine taşınma yardımı yapılabilir. 5. Tapu İşlemleri: Uygulama kapsamında tapuda yapılacak işlemler, Başkanlık veya ilgili idarenin talebine istinaden maliklerin muvafakati aranmaksızın yapılır.

    Kat mülkiyetli ev kentsel dönüşüme girerse ne olur?

    Kat mülkiyetli bir evin kentsel dönüşüme girmesi durumunda, aşağıdaki süreçler yaşanır: 1. Risk Tespiti: Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş bir kuruluşa başvuru yapılarak binanın risk tespiti yapılır. 2. Riskli Yapı Kararı: Eğer bina riskli yapı olarak belirlenirse, bu durum tapu müdürlüğüne bildirilir ve gayrimenkul sahiplerine tebligat gönderilir. 3. Tahliye ve Yıkım: Tebligattan sonra 60 gün içinde binanın tahliye edilmesi ve yıkılması gerekir. 4. Yeni Proje: Yıkım sonrası, kat malikleri arasında uzlaşma sağlanarak yeni bir yapı projesi hazırlanır ve müteahhit şirketlerle anlaşarak yeni bir bina inşa edilir. 5. Teslim ve Taşınma: Yeni bina inşa edildikten sonra hak sahibi maliklere teslim edilir ve taşınmaları sağlanır. Kentsel dönüşüm sürecinde, kat maliklerinin en az üçte iki çoğunluğunun kararına ihtiyaç vardır.

    Kentsel dönüşüm kanunu neleri kapsıyor?

    Kentsel Dönüşüm Kanunu (6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun), aşağıdaki konuları kapsamaktadır: 1. Riskli Yapıların Tespiti: Binaların riskli olup olmadığının belirlenmesi ve bu tespitin Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından lisans verilen kuruluşlar tarafından yapılması. 2. Dönüşüm Süreci: Riskli yapıların yıkılması, yenilenmesi veya güçlendirilmesi. 3. Hak Sahiplerinin Rolü: Maliklerin en az üçte iki çoğunluk ile karar alarak dönüşüm sürecini başlatmaları. 4. Finansman: Devlet tarafından hak sahiplerine kira yardımı ve kredi desteği gibi teşviklerin sağlanması. 5. Kamulaştırma: Malikler arasında anlaşmazlık çıkarsa, üçte iki çoğunluk sağlayamayan maliklerin hisselerinin Bakanlık tarafından kamulaştırılması. 6. Rezerv Yapı Alanı: Kentsel dönüşüm nedeniyle taşınması gereken kişilere yeni konut alanı olarak tahsis edilen güvenli bölgeler. Bu kanun, şehirlerin planlı ve güvenli bir şekilde büyümesini de hedefler.

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'nda hangi değişiklikler yapıldı?

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'nda (6306 sayılı) yapılan bazı değişiklikler şunlardır: 1. Yönetimde Değişiklikler: Kentsel dönüşüm süreçlerini daha merkezi ve koordineli hale getirmek için "Kentsel Dönüşüm Başkanlığı" kavramı devreye sokuldu. 2. Rezerv Yapı Alanları: Rezerv yapı alanlarının belirlenmesi sürecinde koordinatlı haritalar ve uydu görüntüleri gibi bilgilerin sunulması zorunlu hale getirildi. 3. Riskli Yapıların Tespiti: Riskli yapı tespit süreci, elektronik yazılım programlarıyla entegre edilerek hızlandırıldı ve maliklerin doğrudan başvuru yapabilmesi sağlandı. 4. Tahliye ve Yıkım Süreçleri: Riskli yapılar için tahliye ve yıkım süreçlerinde belirlenen sürelerin netleştirilmesi ve ek yaptırımların devreye girmesi sağlandı. 5. Kira Yardımı: Tahliye edilen maliklere sağlanan kira yardımı, riskli alanlarda ve rezerv yapı alanlarında 48 aya kadar uzatılabiliyor. 6. Karar Yeter Sayısı: Kentsel dönüşüm kararları için salt çoğunluk (%50+1) yeterli hale getirildi. 7. Danışmanlık Kuruluşları: Kentsel dönüşüm süreçlerinin daha şeffaf ve profesyonel bir şekilde yürütülmesi için danışmanlık ve müzakere kuruluşları eklendi.

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'na göre riskli yapı nasıl belirlenir?

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'na göre riskli yapı, 6306 sayılı "Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun" kapsamında şu yöntemlerle belirlenir: 1. Maliklerin Başvurusu: Bina sahipleri veya kanuni temsilcileri, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş kuruluşlara başvurabilir. 2. İdarenin Talebi: Bakanlık, belediyeler veya il özel idareleri, riskli yapı tespiti yaptırabilir. 3. Mahkeme Kararı: Maliklerin anlaşmazlığa düşmesi halinde yargı sürecinde alınan bilirkişi raporları ile de risk tespiti yapılabilir. Riskli yapı tespiti sonucunda bina "riskli" olarak raporlanırsa, durum tapu müdürlüğüne bildirilir ve tapuya şerh konulur.