Yönetim düşüncesinin tarihi, beş ana döneme ayrılır: 1. Klasik Okul: 18. yüzyıldan itibaren, verimlilik ve etkinlik temel hedefli, insanı robot, örgütü kapalı bir sistem kabul eden yaklaşım. 2. Neo-Klasik Okul: Örgütü sosyal bir sistem olarak ele alıp, insanı tatmin ederek rasyonelliğe ulaşılabileceğini vurgulayan yaklaşım. 3. Modern Okul: Kantitatif yöntemlerin gerekliliğine dikkat çekip, örgütü açık bir sistem, yönetimi ise karar merkezi olarak konumlandıran yaklaşım. 4. Post Modern Eğilimler: 1970-1995 yılları arasında, önce insan ilkesiyle kalitenin iyileştirilmesine odaklanan yaklaşım. 5. Güncel Kavram ve Uygulamalar: Sürekli değişim, sürekli öğrenme, stratejik düşünme ve profesyonelleşmenin öne çıktığı dönem.