• Buradasın

    Hizmet birleştirme dilekçesi nereye verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hizmet birleştirme dilekçesi, Sosyal Güvenlik Kurumu'na (SGK) verilir 123.
    Dilekçede, sigortalının SSK, Bağkur ve Emekli Sandığı sicil numaraları belirtilmelidir 12. Ayrıca, sigorta kartı ve resmi belgeler de dilekçeye eklenmelidir 12.
    Başvuru, SGK'ya yazılı dilekçe ile yapılabileceği gibi, e-devlet üzerinden de gerçekleştirilebilir 125.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Dilekçeye hangi belgeler eklenir?

    Dilekçeye eklenecek belgeler, dilekçenin sonunda "Ekler" başlığı altında maddeler halinde sıralanmalıdır. Eklenecek belge sayısı, "Ek: " başlığının altında belirtilmelidir. Örnek bir dilekçe eki listesi şu şekilde olabilir: İlgi (a) Yazı Sureti (3 sayfa); İlgi (b) Yazı Sureti (5 sayfa); İlgi (c) Yazı Sureti (2 sayfa); Adalet Bakanlığı 2011-2015 Stratejik Planı (1 adet); Adalet Bakanlığı 2014 Yılı Performans Programı (1 adet); Adalet Bakanlığı 2013 Yılı Faaliyet Raporu (1 adet). Dilekçeye eklenecek ek belgeler şunlar olabilir: ilgili belgeler; raporlar; fotoğraflar; kanıtlar. Dilekçeye eklenecek belgeler, dilekçenin konusuna ilişkin talepleri destekleyebilir ve hedef alınan kurum veya kişinin konuya ilişkin daha kapsamlı bir anlayışa sahip olmasını sağlayabilir.

    Hizmet birleştirme emekli ikramiyesini artırır mı?

    Hizmet birleştirme, emekli ikramiyesini artırabilir, ancak bu durum bazı koşullara bağlıdır. 5434 sayılı Emekli Sandığı Kanunu’nun 89. maddesinin ikinci fıkrasına göre, hizmet birleştirmesi yoluyla emekli olan ve son kamu görevinden kıdem tazminatına hak kazanacak şekilde ayrılan kişilere emekli ikramiyesi ödenir. KHK veya disiplin cezasıyla memuriyetten çıkarılan ve hizmet birleştirmesi ile emekli olan kişiler, kamuda yıllarca çalışmış olsalar bile bu şartı yerine getiremedikleri için emekli ikramiyesi alamamaktadır. Hizmet birleştirme işleminin emeklilik sonuna bırakılmaması ve bu konuda bir uzmandan destek alınması önerilir.

    Hizmet birleştirme kaç yıl sonra yapılır?

    Hizmet birleştirme işlemi, emeklilik başvurusu yapmadan önce herhangi bir zamanda yapılabilir. Hizmet birleştirme için başvuru zamanı yoktur, yani emeklilikten önce herhangi bir zamanda başvuru yapılabilir.

    Hizmet birleştirme için hangi form doldurulur?

    Hizmet birleştirme için doldurulması gereken form, hizmet birleştirme dilekçesidir. Bu dilekçede yer alması gereken bilgiler şunlardır: Çalışan kişinin hizmet numarası; Birleştirme talebinin hangi kurum üzerinden yapılacağı ve önceki hizmetlerin hangi kurumlara bağlı olduğu (SGK, Emekli Sandığı, Bağ-kur); Eklenmesi gereken notlar; Beyan ve taahhüt. Dilekçe, ilgili kuruma teslim edilir ve gerekli yazışmalar sonucunda hizmetler tek çatı altında birleştirilir.

    Hangi kurumlara dilekçe verilir?

    Dilekçe verilebilecek bazı kurumlar: Resmi ve özel kuruluşlar. Mahkemeler. Dilekçe verilebilecek bazı kurum örnekleri: Adalet Bakanlığı; Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı; Sanayi ve Ticaret Bakanlığı; Yalova Nöbetçi Asliye Hukuk Mahkemesi.

    Hizmet birleştirme nasıl yapılır dilekçe ile?

    Hizmet birleştirme dilekçesi ile şu şekilde yapılır: 1. Dilekçe Hazırlama: - Dilekçede, T.C. kimlik numarası, sigortalının adı ve soyadı, SSK, Bağkur ve Emekli Sandığı sicil numaraları belirtilmelidir. - Çalışılan dönemde sigorta kartı ve resmi belgeler de dilekçeye eklenmelidir. 2. Başvuru: - Dilekçe, Sosyal Güvenlik Kurumu'na teslim edilebilir veya e-devlet üzerinden başvuru yapılabilir. Örnek Dilekçe: > …………..Sosyal Güvenlik Merkezi’ne, Kurumunuzun ………………. T.C. numaralı sigortalısıyım. Aşağıda sicil numaralarını belirttiğim hizmetlerimin tek dosyada birleştirilmesi hususunda gereğini arz ederim. ⇒⇒⇒ SSK Sicil Numarası: ⇒⇒⇒ Bağkur Sicil Numarası: ⇒⇒⇒ Emekli Sandığı Sicil Numarası: Başvuru Tarihi: [Başvuru Tarihi] Saygılarımla, [Adınız Soyadınız] [İmza]. Başvuru Sonrası: - İşlem, iş yoğunluğuna göre değişiklik gösterse de genellikle 2-3 ay içinde tamamlanır. Hizmet birleştirme işlemi zorunlu değildir, isteğe bağlıdır.

    SGK hizmet birleştirme dilekçesi nasıl yazılır?

    SGK hizmet birleştirme dilekçesi şu şekilde yazılabilir: ``` [Sosyal Güvenlik Kurumu Adı] [İl veya İlçe Adı] Sosyal Güvenlik Merkezi'ne, Ben, [Adınız Soyadınız], T.C. Kimlik No: [T.C. Kimlik Numaranız], aşağıda belirtilen sigorta sicil numaralarımın birleştirilmesi talebiyle başvuruda bulunuyorum. SSK Sicil Numarası: [SSK Sicil Numaranız] Bağkur Sicil Numarası: [Bağkur Sicil Numaranız] Emekli Sandığı Sicil Numarası: [Emekli Sandığı Sicil Numaranız] Yukarıda belirtilen sicil numaraları altında geçen tüm sigorta hizmetlerimin, tek dosyada birleştirilmesi hususunda gereğinin yapılmasını arz ederim. Başvuru Tarihi: [Başvuru Tarihi] Saygılarımla, [Adınız Soyadınız] [İmza] ``` Dilekçeye eklenmesi gereken ek belgeler: Sigorta kartı; Emekli sandığı sicil numarası; Çalışıldığını gösteren resmi belgeler. Dilekçe, Sosyal Güvenlik Kurumu'na teslim edilebilir veya e-devlet üzerinden başvuru yapılabilir. Hizmet birleştirme işlemi, emeklilikten önce en geç 6 ay kala yapılmalıdır. Örnek dilekçe ve detaylar için SGK'nın resmi web sitesi veya e-devlet platformu ziyaret edilebilir.