Genel sekreterin yetkileri, görev yaptığı kurum veya kuruluşa göre değişiklik gösterebilir. Ancak, genel olarak genel sekreterin yetkilerinden bazıları şunlardır: Üniversite idari teşkilatında: Birimlerin verimli, düzenli ve uyumlu şekilde çalışmasını sağlamak, üniversite senatosu ve yönetim kurulunda raportörlük yapmak, alınan kararların yazılmasını ve saklanmasını sağlamak, rektörlük ile idari ve akademik birimler arasındaki koordinasyonu sağlamak. Anayasa Mahkemesinde: Başvuruların kayıt ve sevk edilmesi, genel kurul ve bölüm toplantılarıyla ilgili idari işlerin yürütülmesi, kararların ve raporların arşivlenmesi, yazışmaların yapılması, bütçenin harcanması ve protokol işlerinin düzenlenmesi. Odalarda ve birliklerde: Personelin disiplin ve sicil amirliği, yıllık çalışma programlarının izlenmesi, bütçe ve kadro teklifinin hazırlanması, satın alma işlerinin yürütülmesi, personel işlemlerinin yürütülmesi.