Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-kira sözleşmesi yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Giriş ve Kimlik Doğrulama: Taraflar, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numaraları ve e-Devlet şifreleri ile platforma giriş yapar 13.
- Kira Sözleşmesi Menüsüne Erişim: E-Devlet platformunda yer alan "Kira Sözleşmeleri İşlemleri" sekmesine giriş yapılır 1.
- Taşınmaz Tapu Bilgilerinin Belirlenmesi: Mülkiyetteki tapu bilgileri otomatik olarak yüklenir, ilgili taşınmaz seçildiğinde bilgiler doldurulur 1.
- Taşınmaz Tapu Özelliklerinin Belirlenmesi: Oda sayısı, metrekare, banyo sayısı, bulunduğu kat, bina yaşı, ısıtma şekli, asansör, otopark ve aidat bilgileri sisteme yazılır 1.
- Sözleşme Taraflarının Belirlenmesi: Taşınmaz sahibi, kiracı ve varsa kefile ait kimlik bilgileri ve iletişim bilgileri sisteme girilir 1.
- Sözleşme Bilgilerinin Belirlenmesi: Kullanım amacı, sözleşmenin başlangıç tarihi, sözleşme dönemi, süresi, bedeli, ödeme şekli, ödemenin yapılacağı banka hesap bilgileri ve depozito bilgileri sisteme girilir 1.
- Taşınmaz Durum Bilgilerinin Tespiti: Kiralanan yerin durumu (eşyalı, eşyasız vs.) ve varsa demirbaş bilgilerine yer verilir 1.
- Sözleşmenin Genel ve Özel Şartlarının Belirlenmesi: Kiralanan yerin nasıl kullanılacağı, kira artış hükümleri, kiracı ve kiralayanın yükümlülükleri belirlenir 1.
- Sözleşmeyi Onaylama: Sözleşme şartları belirlendikten sonra, taraflar e-devlet üzerinden sözleşmeyi onaylar 13.
Bu hizmetten 18 yaş üzerindeki gerçek kişiler yararlanabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: