Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dijital pazarlamada rekabet hukuku, dijital platformlarda rekabetin korunmasını ve piyasa oyuncularının haksız rekabetten kaçınmasını amaçlayan hukuk dalıdır 13.
Bu hukuk dalı, üç ana konu üzerinde odaklanır:
- Hâkim durumun kötüye kullanılması: Dijital pazarlarda hâkim durumda bulunan şirketlerin rekabeti sınırlayıcı eylemler gerçekleştirmesi 14.
- Rekabeti sınırlayıcı anlaşmalar: Firmalar arasında yapılan ve rekabeti kısıtlayıcı nitelikteki anlaşmalar (örneğin, fiyat sabitleme, pazarı paylaşma) 14.
- Birleşme ve devralmalar: Büyük şirketlerin rakiplerini devralarak veya birleşme yoluna giderek pazardaki hakimiyetlerini artırma girişimleri 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: