Buradasın
Dijital pazarlama yönetimi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dijital pazarlama yönetimi, bir işletmenin dijital kanalları (internet, mobil cihazlar, sosyal medya, e-posta vb.) kullanarak hedef kitlesine ulaşmak, etkilemek, dönüştürmek ve ürün ile hizmetlerini tanıtmak için kullandığı stratejiler, taktikler ve araçlardan oluşan bir süreçtir 1.
Bu süreçte yer alan bazı başlıklar şunlardır:
- Hedef kitle analizi: Doğru kitleye ulaşmak için demografik özellikler, ilgi alanları ve davranışlar gibi kriterlerin belirlenmesi 45.
- Strateji ve hedeflerin oluşturulması: Kampanyaların amaçlarının net bir şekilde belirlenmesi ve ölçülebilir hedeflerin konulması 45.
- Kanal seçimi: Hedef kitleye en uygun dijital platformların belirlenmesi 45.
- Dijital pazarlama araçlarının kullanımı: SEO, içerik pazarlaması, sosyal medya yönetimi, e-posta pazarlaması gibi araçların etkin bir şekilde kullanılması 23.
- Veri analitiği ve ölçümleme: Kampanyaların performansının sürekli olarak izlenmesi ve verilerin optimize edilmesi 35.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: