Buradasın
Dijital pazarlamada rekabet yasağı nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dijital pazarlamada rekabet yasağı, teşebbüslerin, özellikle internet üzerinden yapılan satışlarda, rakipleriyle olan rekabeti sınırlamayı amaçlayan kısıtlamaları ifade eder 12.
Rekabet yasağı kapsamında değerlendirilebilecek bazı kısıtlamalar:
- İnternet satış yasakları: Sağlayıcının, dağıtıcıların internet üzerinden satış yapmasını engellemesi 12.
- Aktif satış kısıtlamaları: Müşterilere reklam ve tanıtım yoluyla ürün ulaştırılmasını sınırlayan düzenlemeler 2.
- Çifte fiyatlandırma: İnternet üzerinden yapılan satışlar için fiziki satışlara kıyasla daha yüksek fiyatlar talep edilmesi 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: