• Buradasın

    Devlet memurlarının özel hayatı nasıl düzenlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Devlet memurlarının özel hayatı, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer ilgili mevzuat çerçevesinde düzenlenir 13. Bu düzenlemeler şu konuları kapsar:
    1. İzin Hakları: Memurlara yıllık izin, babalık izni ve mazeret izni gibi çeşitli izin hakları tanınır 1.
    2. Sosyal Güvenlik ve Emeklilik: Memurların emeklilik hakları ve prim gün sayıları belirlenir 1.
    3. Disiplin Yönetmelikleri: Memurların görev sırasında uyması gereken kurallar ve disiplin cezaları düzenlenir 13.
    4. Hiyerarşik Yapı: Memurların hangi pozisyonda görev alabilecekleri ve üstlerine karşı sorumlulukları belirlenir 2.
    5. Menfaat Çatışması: Memurların özel hayatlarında menfaat çatışmasına girmeleri ve siyasi faaliyetlerde bulunmaları yasaktır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    657 Devlet Memurları Kanunu'na göre hangi mevzuat daha önceliklidir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre, hangi mevzuatın daha öncelikli olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, bu kanuna göre bazı temel ilkeler ve istihdam şekilleri şunlardır: Temel ilkeler: Sınıflandırma. Kariyer. Liyakat. İstihdam şekilleri. Memur. Sözleşmeli personel. Geçici personel. İşçi.

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 8. bölümünde neler yer alır?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 8. bölümünde yer alan maddeler şunlardır: Sadakat. Tarafsızlık ve devlete bağlılık. Davranış ve işbirliği. Yurt dışında davranış. Bu maddelerin içeriği şu şekildedir: Sadakat. Tarafsızlık ve devlete bağlılık. Davranış ve işbirliği. Yurt dışında davranış.

    Devlet memurları kanunu 94 madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 94. maddesi, devlet memurlarının çekilme (istifa) işlemlerini düzenler: Maddeye göre: 1. Devlet memuru, bağlı olduğu kuruma yazılı olarak müracaat etmek suretiyle memurluktan çekilme isteğinde bulunabilir. 2. Mezuniyetsiz veya kurumlarınca kabul edilen mazereti olmaksızın görevin terk edilmesi ve bu terkin kesintisiz 10 gün devam etmesi halinde, yazılı müracaat şartı aranmaksızın, çekilme isteğinde bulunulmuş sayılır. 3. Çekilmek isteyen memur, yerine atanan kimsenin gelmesine veya çekilme isteğinin kabulüne kadar görevine devam eder. 4. Yerine atanan kimse bir aya kadar gelmediği veya yerine bir vekil atanmadığı takdirde, üstüne haber vererek görevini bırakabilir. 5. Olağanüstü mazeretle çekilenler, üstüne haber vermek şartıyla bir ay kaydına tabi değildirler.

    Devlet Memurları Kanunu 48 madde nedir?

    Devlet Memurları Kanunu'nun 48. maddesi, devlet memurluğuna alınacaklarda aranacak genel ve özel şartları belirler. Genel şartlar şunlardır: 1. Türk vatandaşı olmak. 2. Kanundaki yaş şartlarını taşımak. 3. Kanundaki öğrenim şartlarını taşımak. 4. Kamu haklarından mahrum bulunmamak. 5. Kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile belirli suçlardan mahkûm olmamak. 6. Askerlik hizmetini tamamlamış, ertelemiş veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak. 7. Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek akıl hastalığının bulunmamak. Özel şartlar ise hizmet görülecek sınıfa göre belirlenen ek şartlardır.

    657 devlet memurlarının temel ilkeleri nelerdir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun temel ilkeleri şunlardır: Sınıflandırma. Kariyer. Liyakat.

    657 sayılı devlet memurları kanunu ikincil mevzuat nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na ilişkin ikincil mevzuat, Cumhurbaşkanlığı kararnameleri, yönetmelikler ve ilgili diğer mevzuatı içerir. Bu kapsamda, örneğin: Cumhurbaşkanlığı kararnameleri ile kadroların düzenlenmesi ve diğer bazı hususlar belirlenir. Yönetmelikler, kanunun uygulanmasıyla ilgili detayları düzenler. 657 sayılı Kanun'a ilişkin bazı ikincil mevzuat örnekleri şunlardır: 703 sayılı KHK ile kadroların Cumhurbaşkanlığı kararnamesinde gösterilme şekli düzenlenmiştir. 2670 sayılı Kanun ile kanunda çeşitli maddeler değiştirilmiştir.

    Memurun özel hayatı var mı?

    Evet, memurun özel hayatı vardır. Anayasa'nın 20. maddesinde, herkesin özel hayatına ve aile hayatına saygı gösterilmesini isteme hakkına sahip olduğu belirtilmiştir. Ancak, özel hayata ilişkin konularda kamusal makamların takdir yetkisi daha dar olmalıdır ve memurun özel hayatındaki davranışları, göreviyle ilgili olduğunda disiplin cezalarına yol açabilir.