• Buradasın

    Çarpışmada hangi araç kusurlu olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Çarpışmada hangi aracın kusurlu olacağı, kazanın oluş şekline ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre belirlenen kusur oranlarına bağlıdır 235.
    Kusurlu sayılabilecek durumlardan bazıları:
    • Alkollü araç kullanmak 25.
    • Hatalı sollama yapmak 25.
    • Ters yönde araç kullanmak 2.
    • Yaya geçidinde yayaya yol vermemek 2.
    • Takip mesafesine uymamak 25.
    • Şerit izleme ve değiştirme kurallarına uymamak 25.
    • Geçiş hakkına uymamak 25.
    • Park halindeki araca çarpmak 25.
    Kusur oranları genellikle %0, %25, %50, %75 ve %100 şeklinde belirlenir 35. %0 kusur, kazada hiç hatası olmayan sürücüye, %100 kusur ise tamamen hatalı olan tarafa verilir 35.
    Kusur oranının doğru tespit edilmediğini düşünüyorsanız itiraz hakkınızı kullanabilirsiniz 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tek yön yolda ters yönden gelen araç kaza yaparsa kim kusurlu?

    Tek yön yolda ters yönden gelen araç kaza yaparsa, bu araç sürücüsü asli kusurlu sayılır.

    Araç kazası sonrası araç pert olursa ne olur?

    Araç kazası sonrası aracın pert olması durumunda aşağıdaki adımlar izlenir: Ekspertiz Raporu: Aracın pert olarak kabul edilmesi için %70 oranında hasar aldığını gösteren bir ekspertiz raporu gereklidir. Sigorta Ödemesi: Sigorta şirketi, poliçede belirlenen limit dahilinde ödeme yapar. Araç Sahibinde Kalabilir: Araç sahibi, aracın kendisinde kalmasını talep edebilir, ancak bu durumda sigorta ödemesi değişebilir. Tazminat ve Ödeme: Tazminat miktarı belirlendikten sonra, ödeme hasarın ihbar edildiği tarihten itibaren 45 gün içinde yapılır. Araç Devri: Pert aracın satışı ve devir işlemleri sigortalının sorumluluğundadır. Pert süreci, sigorta şirketine göre değişiklik gösterebilir; bu nedenle poliçe şartlarının dikkatlice incelenmesi önerilir.

    Asli kusurlu ne demek?

    Asli kusurlu, trafik kazasında birinci derecede kazanın meydana gelmesinden sorumlu olan kural ihlali yapan kişi anlamına gelir. Karayolları Trafik Kanunu'nun 84. maddesinde belirtilen hataları yapan sürücüler asli kusurlu sayılır: Kırmızı ışıkta geçmek veya dur işaretine uymamak; Taşıt giremez işareti bulunan yola veya karşı yönden gelen araçların kullandığı şerit, rampa ve bağlantı yollarına girmek; Geçme yasağı olan yerlerde geçmek; Güvenli takip mesafesini korumayarak öndeki araca arkadan çarpmak; Yön değiştirme manevralarını yanlış yapmak; Kavşaklarda geçiş önceliğine uymamak; Yolun daraldığı alanlarda geçiş önceliğine uymamak; Zorunlu haller dışında park etmek veya duraklamak; Park etmiş araçlara çarpmak. Asli kusur, tazminat davalarından ceza yargılamalarına kadar birçok alanda önemlidir; çünkü kusurun derecesi, tazminat sorumluluğu, sigorta kapsamı ve cezai yaptırımlar üzerinde doğrudan etkilidir.

    Ayıplı araç davası araç kaza yaparsa ne olur?

    Ayıplı araç davası sürecinde, aracın kaza yapması durumu, seçimlik hakların kullanılmasına engel olmaz. Ayıplı araç davasında, alıcı aşağıdaki seçimlik haklardan birini kullanabilir: Sözleşmeden dönme. Bedelden indirim isteme. Ücretsiz onarım isteme. Ayıpsız misli ile değiştirme. Eğer araçtaki ayıp bir kaza sonrasında öğrenilirse, aracın pert olması gibi durumlar seçimlik hakların kullanılmasına engel olmaz.

    Kusurlu ne anlama gelir?

    Kusurlu kelimesi, kusuru olan anlamına gelir.

    %0 kusur trafik kazası ne demek?

    %0 kusur trafik kazası, bir tarafın kazada hiçbir kusurunun olmadığı, tamamen haklı olduğu durumu ifade eder. Bu durumda, karşı taraf %100 kusurlu sayılır ve tüm hasar ve zararları karşılamakla yükümlü olur. %0 kusur oranına sahip olmak, sürücüye kendi sigorta poliçesi doğrultusunda hasarların tazmin edilmesi ve sorumluluktan muaf tutulması gibi avantajlar sağlayabilir.

    Arkadan çarpma halinde kusur oranı nasıl belirlenir?

    Arkadan çarpma halinde kusur oranı, 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre asli kusur olarak kabul edilir ve genellikle %75 olarak belirlenir. Kusur oranı şu şekilde belirlenir: 1. Kaza Tespit Tutanağı: Kazaya karışan taraflar, kazanın yeri, tarihi ve beyanlarını içeren bir tutanak tutar. 2. Sigorta Şirketine Bildirim: Tutanaklar, ilgili sigorta şirketlerine gönderilir. 3. TRAMER İncelemesi: Sigorta şirketleri, tutanakları Trafik Bilgi ve Gözetim Merkezi'ne (TRAMER) iletir ve kusur oranları belirlenir. 4. İtiraz Hakkı: Taraflar, belirlenen kusur oranlarına 5 iş günü içinde itiraz edebilir. Eğer taraflar veya sigorta şirketleri kusur oranı konusunda hemfikir değilse, Tutanak Değerlendirme Komisyonu devreye girer ve karar verir.