• Buradasın

    BSCI davranış kuralları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    BSCI (Business Social Compliance Initiative) davranış kuralları şunlardır:
    • Örgütlenme özgürlüğü ve toplu sözleşme hakları 12. Çalışanların sendikal faaliyetlere katılma hakkı vardır ve bu hak engellenmemelidir 3.
    • Ayrımcılık yapılmaması 12. Çalışanlar arasında bir nedenle kayırma yapılmamalı, farklı dinlerden veya kültürlerden olan çalışanlara ibadet saatlerine uygun izinler verilmelidir 3.
    • Adil ücret 24.
    • İnsana yakışır çalışma saatleri 24.
    • İş sağlığı ve güvenliği 12.
    • Çocuk işçiliğinin önlenmesi 12.
    • Genç işçiler için özel koruma 2.
    • Güvencesiz çalışmayı önleme 2.
    • Borçların işgücü ile ödenmesinin önlenmesi 2.
    • Çevrenin korunması 2.
    • Etik iş davranışı 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    BSCI denetimi neleri kapsar?

    BSCI denetimi, üretici ve tedarikçi ülkelerde sosyal standartların iyileştirilmesi ve performansların izlenmesi için geliştirilmiş bir denetim çerçevesidir. Bu denetim, aşağıdaki konuları kapsar: 1. Yasal Uyumluluk: Yerel ve uluslararası yasal düzenlemelere uygunluk. 2. Çalışma Saatleri: Çalışanlar için uygun ve insana yakışır çalışma saatlerinin düzenlenmesi. 3. İş Tazminatları: Çalışanlara adil ve zamanında ödeme yapılması. 4. Çocuk İşçiliğinin Önlenmesi: Çocuk işçi çalıştırılmasının yasaklanması. 5. Zorla Çalıştırmanın Önlenmesi: Her türlü zorla çalıştırma uygulamalarının engellenmesi. 6. Sendika Özgürlüğü: Çalışanların örgütlenme ve toplu sözleşme yapma haklarının korunması. 7. Ayrımcılığın Önlenmesi: Her türlü ayrımcılığın yasaklanması. 8. İşçi Sağlığı ve Güvenliği: Çalışanlar için güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamının sağlanması. 9. Yönetim Standartları: Şirket yönetim sistemlerinin etkin ve uyumlu bir şekilde işlemesi. 10. Çevre Güvenlik Politikası: Çevresel sürdürülebilirlik politikalarına uyulması.

    Etik davranış ilkeleri nelerdir?

    Etik davranış ilkeleri şunlardır: Görevin yerine getirilmesinde kamu hizmeti bilinci. Halka hizmet bilinci. Hizmet standartlarına uyma. Amaç ve misyona bağlılık. Dürüstlük ve tarafsızlık. Saygınlık ve güven. Nezaket ve saygı. Yetkili makamlara bildirim. Çıkar çatışmasından kaçınma. Görev ve yetkilerin menfaat sağlamak amacıyla kullanılmaması. Hediye alma ve menfaat sağlama yasağı. Kamu malları ve kaynaklarının kullanımı. Savurganlıktan kaçınma. Bağlayıcı açıklamalar ve gerçek dışı beyan. Bilgi verme, saydamlık ve katılımcılık. Yöneticilerin hesap verme sorumluluğu. Eski kamu görevlileriyle ilişkiler. Mal bildiriminde bulunma.