• Buradasın

    Aile hekimliğinde imza yetkisi kimde?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Aile hekimliğinde imza yetkisi, vali adına il sağlık müdürü veya toplum sağlığı merkezi başkanı tarafından kullanılır 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Aile hekimleri hangi evrakları imzalar?

    Aile hekimleri, çeşitli evrakları imzalamakla yükümlüdür. Bu evraklar arasında: Sevk evrakı. Reçete. Raporlar. Ölüm belgesi. Bildirimi zorunlu hastalıklarla ilgili formlar. Ayrıca, aile hekimleri, kurumca belirlenen konularda hizmet içi eğitimlere katılma ve ilgili mevzuatla verilen diğer görevleri yerine getirme gibi yükümlülükleri de yerine getirir.

    Aile hekimleri hangi raporlara imza atamaz?

    Aile hekimleri, silah ruhsatı (tabanca) raporları ve uzman hekim raporu gerektiren raporlar için imza atamaz. Silah ruhsatı (tabanca) raporları: Bu raporlar, psikiyatri, ortopedi, nöroloji, göz, KBB ve dahiliye gibi çeşitli uzmanlık alanlarını kapsayan sağlık kurulu raporu olarak düzenlenmelidir. Uzman hekim raporu gerektiren raporlar: Aile hekimi sertifikasına sahip pratisyen hekimlerin rapor düzenleme yetkisi bulunmamaktadır.

    Aile hekimliği uygulama yönetmeliği nedir?

    Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği, birinci basamak sağlık hizmetlerinin güçlendirilmesi ve verilen sağlık hizmetinin kalitesinin artırılması amacıyla aile hekimi ve aile sağlığı elemanlarının çalışma usul ve esaslarını düzenler. Yönetmeliğin kapsadığı bazı konular: Aile hekimliği uygulamasına geçiş ve nakillere ilişkin puanlama sistemi ve sayılar; Aile sağlığı merkezi olarak kullanılacak yerlerde aranacak fiziki ve teknik şartlar; Eğitim aile sağlığı merkezinde görev yapan asistan, araştırma görevlisi, eğitici ve aile sağlığı elemanlarının çalışma usulleri; Meslek ilkeleri, iş tanımları, performans ve hizmet kalite standartları; Hasta sevk evrakı, reçete, rapor ve diğer belgelerin şekli ve içeriği; Diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği; Kayıtların tutulması, çalışma ve denetime ilişkin usuller. Yönetmelik, 24/11/2004 tarihli ve 5258 sayılı Aile Hekimliği Kanunu'nun 8. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

    Aile hekimliği denetimini kim yapar?

    Aile hekimliği denetimini Sağlık Bakanlığı ve bağlı kuruluşları yürütmektedir. Ayrıca, Aile Sağlığı Merkezleri, aile hekimleri ve aile sağlığı elemanları; Kurum (Türkiye Halk Sağlığı Kurumu), ilgili mülki idare amirleri (Vali/Kaymakam) ve yerel sağlık idare amirleri veya bunların görevlendireceği personel tarafından altı aylık aralıklarla olağan dışı denetimler hariç olmak üzere denetlenir.

    Aile hekimini kim atar Sağlık Bakanlığı?

    Aile hekiminin atanması, Sağlık Bakanlığı tarafından değil, aşağıdaki kurumlar tarafından gerçekleştirilir: İl Sağlık Müdürlüğü. Aile hekimi veya ilgili toplum sağlığı merkezi (TSM). Ayrıca, aile hekimliği yerleştirmeleri il bazında yapılır ve yerleştirmeler, en yüksek hizmet puanından başlayarak tercihlere göre gerçekleştirilir.

    Aile hekimliği görevlendirmesi nasıl olur?

    Aile hekimliği görevlendirmesi, aşağıdaki şekillerde olabilir: İlk kayıt: Kişilerin aile hekimine ilk kaydı, müdürlük tarafından ikamet ettikleri bölge göz önünde bulundurularak yapılır. Zorunlu haller dışında değişiklik: Zorunlu haller dışında aile hekimi, üç aydan önce değiştirilemez. Görevlendirme: Bölgedeki nüfus hareketleri ve hizmet ihtiyacındaki değişiklikler göz önüne alınarak, valiliğin teklifi ve kurumun onayı ile yeni aile hekimliği birimleri açılabilir veya kapatılabilir. Nakil: Aile hekimi, sözleşmeli olarak görev yaptığı il dışında başka bir ilde ilan edilmiş münhal aile hekimliği pozisyonlarına, belirli usul ve esaslar çerçevesinde başvurarak yerleşebilir. Yetkilendirme: Üniversitelerin aile hekimliği anabilim dallarına ve aile hekimliği uzmanlık eğitimi veren eğitim ve araştırma hastanelerinin aile hekimliği klinik şefliklerine, talepleri ve kurumlarının teklifi üzerine yetkilendirilmiş aile hekimliği yetkisi verilebilir.

    Aile hekimleri hangi durumlarda denetlenir?

    Aile hekimleri, olağan dışı durumlar hariç olmak üzere, altı aylık aralıklarla denetlenir. Denetimler şu durumlarda yapılabilir: Mevzuat ve sözleşme hükümlerine uygunluk. Aykırılık tespiti. Denetimler, Kurum tarafından belirlenen denetim formları ile gerçekleştirilir.