• Buradasın

    AFAD lojmanları kimlere verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    AFAD lojmanlarının kimlere verildiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak lojman tahsisleri şu şekilde sınıflandırılabilir:
    • Özel tahsisli lojmanlar 23. Cumhurbaşkanı, büyükelçiler, bakanlar, Anayasa Mahkemesi başkanı gibi üst düzey görevlerde bulunan kişilere tahsis edilir 23.
    • Görev tahsisli lojmanlar 23. Atama veya seçilme durumuna göre belirli görevlere tahsis edilir 23.
    • Hizmet tahsisli lojmanlar 23. Uzak ve zorlu görev yerlerinde çalışan personel, makam şoförleri, kapıcı ve kaloriferciler gibi belirli kişi ve gruplara tahsis edilir 23.
    Lojman tahsisleri, ilgili yönetmeliklere ve kamu konutları mevzuatına tabidir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Lojmanlar neden verilir?

    Lojmanlar, kamu görevlilerine ve çalışanlara çeşitli nedenlerle verilir: 1. Ekonomik Avantaj: Lojmanlar, düşük maliyetli veya ücretsiz barınma imkanı sunar, bu da personelin maddi yükünü azaltır. 2. İş Verimliliği: Çalışanların iş yerlerine yakın bir alanda konaklamaları, iş verimliliğini artırır. 3. Sosyal Destek: Lojmanlar, çalışanlar arasında topluluk hissi ve sosyal etkileşim sağlar. 4. Özel Durumlar: Bazı üst düzey kamu görevlilerine, lojman tahsisi konusunda pozitif ayrımcılık yapılarak, kritik görevlerde sosyal yaşamlarını sürdürebilmeleri için ayrıcalık tanınır.

    AFAD ne anlama gelir?

    AFAD, "Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı" anlamına gelir. AFAD, Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı'na bağlı olarak çalışan ve afet öncesi hazırlık, afet sırasında müdahale ve afet sonrası iyileştirme çalışmalarının yönetim ve koordinasyonunu gerçekleştiren kurumdur.

    Lojman ne demek?

    Lojman, herhangi bir kuruluşun personel ve ailelerinin barınması için, ilgili kuruluş tarafından sağlanan konuttur. Lojmanlar, büyük çoğunlukla kamu çalışanlarının hizmetine verilir ve piyasaya nazaran düşük bir kira karşılığında veya ücretsiz olarak hizmete sunulur. Lojman kelimesi, Türkçeye Fransızca "logement" (barınak) kelimesinden geçmiştir.

    Lojman başvurusu nasıl yapılır?

    Lojman başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Gerekli belgeleri hazırlayın: Lojman başvurusu için örnek dilekçe; Kamu Konutları Tahsis Talep Beyannamesi (kurum amiri onaylı); Aile Yardım Bildirim Formu; Kadro ve görev yerini, hizmet süresini gösterir belge (kurum amiri onaylı); Eşi ve varsa birlikte oturulacak kişilerin maaş bordro dökümleri; Personelin ve lojmanda beraber oturulacak aile fertlerinin onaylı nüfus cüzdan suretleri veya nüfus kayıt örneği; Personelin ve lojmanda beraber oturulacak aile fertlerine ait tapu kayıt belgesi; Halen yükseköğrenimde olup 25 yaşını doldurmayan çocuklara ait öğrenci belgesi; Personelin ve lojmanda beraber oturulacak aile fertlerinin var ise Engelli Raporu (en az %40), Gazi ya da Şehit Yakını Belgesi. 2. Başvuru tarihlerini takip edin: Başvurular genellikle belirli bir tarih aralığında kabul edilir. 3. Başvuruyu teslim edin: Belgeler, belirlenen tarihler arasında ilgili birime (örneğin, Destek Hizmetleri Başkanlığı) teslim edilmelidir. Başvuruların değerlendirilmesi ve tahsis işlemleri, Kamu Konutları Yönetmeliği'ne göre yapılır.

    AFAD personeli hangi lojmanda kalıyor?

    AFAD personelinin kaldığı lojman türleri, görev tahsisli, sıra tahsisli ve hizmet tahsisli olarak üçe ayrılır. Görev tahsisli lojmanlar, Afet ve Acil Durum Eğitim Merkezi Müdürü, Afet ve Acil Durum Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı, İl Afet ve Acil Durum Müdürü ve Afet ve Acil Durum Arama ve Kurtarma Birlik Müdürü gibi belirli görevlere tahsis edilir. Sıra tahsisli lojmanlar, belirli bir puanlama sistemine göre, hizmet yılı, eş durumu, çocuk sayısı gibi faktörlere dayanarak kamu görevlilerine tahsis edilir. Hizmet tahsisli lojmanlar, uzak ve zorlu görev yerlerinde çalışan personel, makam şoförleri, koruma görevlileri, kapıcı ve kaloriferci gibi personel için ayrılır. Lojman tahsisleri, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı Lojman Yönergesi'ne göre yapılır.

    Kamu konutları kimlere verilir?

    Kamu konutları, tahsis esasına göre dört gruba ayrılır ve bu konutlardan yararlanabilecek kişiler şunlardır: 1. Özel tahsisli konutlar: Temsil özelliği olan makam ve rütbe sahiplerine tahsis edilir. 2. Görev tahsisli konutlar: Görevin önemi ve özelliği ile yetki ve sorumluluk gereği belirli makam ve rütbe sahiplerine tahsis edilir. 3. Sıra tahsisli konutlar: Hizmet süresi, daha önce kamu konutlarından yararlanma durumu ve süresi gibi kriterlere göre puanlama yöntemiyle tahsis edilir. 4. Hizmet tahsisli konutlar: Hudut karakolu, istasyon, haberleşme, gözlem gibi uzak ve zorlu yerlerde görev yapan personel ile koruma görevlisi, makam şoförü, kapıcı gibi personel için tahsis edilir.