Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Adi ortaklık sözleşmesi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Ortaklık Sözleşmesinin Hazırlanması: Sözleşmede ortakların ad ve soyadları, TC kimlik numaraları, adresleri, ortaklığın amacı ve faaliyet konusu, sermaye ve emek katkıları, kar ve zarar paylaşımı, ortaklığın yönetimi ve temsili gibi hususlar yer almalıdır 12. Sözleşmenin yazılı olması zorunlu değildir, ancak ispat kolaylığı açısından yazılı olması önerilir 1.
- Vergi Dairesine Başvuru: Adi ortaklık kuruluşu için vergi dairesine başvuru yapılmalıdır. Gerekli belgeler arasında adi ortaklık sözleşmesi, ortakların kimlik fotokopileri, işyeri kira sözleşmesi veya tapu fotokopisi, vergi levhası başvuru formu ve ortakların imza sirküleri bulunur 13.
- Ticaret Sicil Kaydı (İsteğe Bağlı): Ortaklar, ticaret siciline kayıt yaptırabilirler. Bu durumda ticaret sicil başvuru formu, adi ortaklık sözleşmesi, ortakların kimlik fotokopileri, imza beyannameleri, ticaret sicil harcı ve ilan bedeli makbuzları gereklidir 13.
- Belediyeye İşyeri Açma Ruhsatı Başvurusu: Adi ortaklığın faaliyet göstereceği işyeri için belediyeden işyeri açma ruhsatı alınmalıdır 1. Gerekli belgeler arasında işyeri açma ve çalışma ruhsatı başvuru formu, kira sözleşmesi veya tapu fotokopisi, vergi levhası fotokopisi, ortakların kimlik fotokopileri, itfaiye raporu (gerekli ise) ve sağlık raporu (gıda işletmeleri için) bulunur 13.
- Diğer Yasal Yükümlülükler: SGK işyeri tescili, Bağ-Kur kaydı, defter tasdiki, POS cihazı ve yazar kasa temini gibi yasal yükümlülükler yerine getirilmelidir 13.
Adi ortaklık kuruluşu ve sözleşme detayları konusunda daha fazla bilgi almak için bir hukuk bürosuna danışılması önerilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: