• Buradasın

    4A işyeri bildirgesini kim verir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4A işyeri bildirgesini, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'na göre, sigortalı çalıştırılan bir işyerini devir alan ya da bu nitelikte işyeri kendisine intikal eden işveren verir 23.
    Ayrıca, şirket kuruluşu aşamasında, çalıştırılacak sigortalı sayısını ve bunların işe başlama tarihini ticaret sicili memurluklarına bildiren işverenlerin bu bildirimleri de SGK’ya yapılmış sayılır ve bu durumda ticaret sicili memurlukları, kendilerine yapılan bu bildirimi en geç on gün içinde SGK’ya bildirir 3.
    İşyeri bildirgesinin en geç sigortalı çalıştırılmaya başlanılan tarihte SGK’ya verilmesi zorunludur 34.
    e-Devlet üzerinden “İşyeri Bildirgesi (4-a'lı Sigortalı Çalıştırılanlar Yönünden)” menüsü vasıtasıyla da işyeri tescil işlemi gerçekleştirilebilir 1. Bu durumda, belgeler elektronik ortamda taranarak sisteme kaydedilir ve ayrıca Kuruma gönderilmesine gerek kalmaz 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-devlet üzerinden işyeri bildirgesi nasıl alınır?

    E-devlet üzerinden işyeri bildirgesi almak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. turkiye.gov.tr adresinden e-Devlet platformu açılır. 2. e-Devlet şifresi ve T.C. kimlik numarası ile giriş yapılır. 3. Sisteme giriş yaptıktan sonra Sosyal Güvenlik Kurumu kapsamında sunulan hizmetlere girilir. 4. Kurumlar bölümünden Sosyal Güvenlik Kurumu seçilir ve böylece hizmetler görüntülenir. 5. Hizmetler arasından “İşyeri Bildirgesi (4-a'lı Sigortalı Çalıştırılanlar Yönünden)” hizmeti seçilir. 6. Açılan ekranda “Uygulamaya Git” butonuna tıklanır. 7. Sonrasında ekranda beliren alanlara gerekli bilgiler girilir. 8. Bütün sayfalardaki bilgiler tamamlandıktan sonra işyeri tescil işlemi tamamlanmış olur. 9. Tescil belgesinin çıktısı alınır ve gerekli evraklar ile SGK il müdürlüğüne ya da il merkezine müracaat edilir. E-Devlet üzerinden gönderilen işyeri bildirgeleri ilgili sosyal güvenlik merkezince/sosyal güvenlik il müdürlüğünce onaylanıncaya kadar işverenler tarafından sisteme kaydedilmiş belgeler üzerinde değişiklik yapılması mümkün olacaktır. E-Devlet üzerinden yapılan başvurularda belgeler genellikle daha hızlı hazırlanır. E-Devlet üzerinden işyeri bildirgesi alma işlemi ile ilgili daha detaylı bilgiye aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: sgk.gov.tr; youtube.com.

    4/a kapsamında işçi çalıştıran işyeri ne demek?

    4/a kapsamında işçi çalıştıran işyeri, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'na göre, bir işverene bağlı olarak özel bir işyerinde sözleşmeli çalışan kişilerin bulunduğu işyeri anlamına gelir. Bu kapsamda olan işyerleri, çalışanlarının sigorta primlerini her ay düzenli olarak ödemekle yükümlüdür.

    4/a gerçek kişi işveren ne demek?

    4/a gerçek kişi işveren, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) kapsamında 4A sigorta türüne tabi olan ve bir özel iş yerinde sözleşmeli olarak çalışan kişiyi ifade eder. 4A sigortası, eskiden Sosyal Sigortalar Kurumu (SSK) çatısı altında olan ve SSK’ya prim ödeyenleri kapsayan bir sistemdir.

    4a sigortalı kimler?

    4A sigortalı, özel bir iş yerinde sözleşmeli olarak çalışan kişileri kapsar. 4A sigortasına dahil olan bazı gruplar: işverene bağlı olarak çalışan işçi ve personel; öğretmenler, tekstil işçileri, kargo çalışanları, garsonlar gibi özel kurum çalışanları. 4A sigorta kapsamında çalışanlar, SGK'ya prim öderler ve bu primler, çalıştıkları işyeri tarafından aylık olarak belirli bir tutarda ödenir.

    İş yeri bildirgesi kaç gün içinde verilir?

    İş yeri bildirgesi, sigortalı çalıştırılmaya başlanan tarihte verilmelidir. Devir durumunda: Sigortalı çalıştırılan bir işyerini devralan işveren, en geç devir tarihinden itibaren 10 gün içinde işyeri bildirgesi vermek zorundadır. Nakil durumunda: İşyerinin başka bir ile nakledilmesi halinde, işyeri bildirgesi en geç nakil tarihinden itibaren 10 gün içinde verilmelidir. İlk tescil durumunda: İlk defa işyeri bildirgesi veren işverenlerde, sigortalı çalıştırılmaya başlanılan tarihten itibaren 1 ay içinde işe alınacakların sigortalı işe giriş bildirgesinin, en geç işyerinin tescil tarihinden itibaren 1 ay içinde verilmesi halinde, süresinde yapılmış sayılır.

    SGK işe giriş bildirgesi nasıl alınır?

    SGK işe giriş bildirgesi, e-Devlet üzerinden alınabilir. Bunun için: 1. e-Devlet sistemine giriş yapılır. 2. Arama kısmına "4A İşe Giriş Çıkış Bildirgesi" yazılır ve ilgili seçenek tıklanır. 3. "Belge Oluştur" butonuna tıklanarak işe giriş bildirgesi elde edilir. Ayrıca, e-Devlet üzerinden "e-Hizmetler" bölümünden de "4A İşe Giriş ve Çıkış Bildirgesi" seçeneği ile işe giriş bildirgesi alınabilir. İşverenler, sigortalı işe giriş ve işten ayrılış bildirgelerini e-Sigorta ve e-Bildirge uygulamaları üzerinden de gönderebilirler.

    SGK işe giriş bildirgesi yerine ne kullanılır?

    SGK işe giriş bildirgesi yerine kullanılabilecek bir belge bulunmamaktadır. İşe giriş bildirgesi, çalışanın sigortalı olarak işe başladığını Sosyal Güvenlik Kurumu'na (SGK) bildirmek için düzenlenen yasal bir belgedir ve zamanında verilmemesi durumunda işverene idari para cezası uygulanabilir. İşe giriş bildirgesine e-Devlet üzerinden "4A İşe Giriş Çıkış Bildirgesi" seçeneği ile ulaşılabilir.