• Buradasın

    Kamu işçisi ilanları nereden takip edilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamu işçisi ilanlarını takip etmek için aşağıdaki platformları kullanabilirsiniz:
    1. Kariyer Kapısı: Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından yönetilen bu platform, merkezi kamu ilanlarını duyurur 15.
    1. Resmi Gazete: Kamu personeli atama yönetmelikleri ve ilanlar Resmi Gazete’de yayımlanır 1.
    1. Devlet Personel Başkanlığı: Kamu ilanlarını toplu olarak duyurur ve başvuru süreçlerine rehberlik eder 13.
    • Adres: kamuilan.sbb.gov.tr
    1. Bakanlık ve Belediyelerin Web Siteleri: Her bakanlık ve belediye, kendi personel alım ilanlarını kendi web sitesi üzerinden duyurur 1.
    • Örnekler: Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Sağlık Bakanlığı, belediyeler.
    1. İş ve Kariyer Siteleri: İŞKUR ve LinkedIn gibi siteler de kamu ilanlarına yer verir 13.
    • Adresler: esube.iskur.gov.tr, LinkedIn
    Ayrıca, E-Devlet Mobil Uygulaması üzerinden de kamu ilanlarına erişim sağlayabilirsiniz 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamu ilanlarına kimler başvurabilir?

    Kamu ilanlarına başvurabilecek kişiler, genel olarak aşağıdaki şartları taşıyan Türk vatandaşlarıdır: 1. 18 yaşını tamamlamış olmak. 2. Affa uğramış olsa bile belirli suçlardan mahkum olmamak (devlet güvenliğine karşı suçlar, anayasal düzene karşı suçlar vb.). 3. Zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık gibi suçlardan mahkum olmamak. 4. Engelli, eski hükümlü veya terörle mücadelede yaralanmış olmak gibi özel statülere sahip olanlar, ilgili belgelere sahip olarak başvuru yapabilirler. Ayrıca, her ilan için belirlenen özel şartlar ve nitelikler de dikkate alınmalıdır.

    Kurum dışı kamu işçi alımı başvurusu nereden yapılır?

    Kurum dışı kamu işçi alımı başvurusu, Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) üzerinden yapılır. Başvurular için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. İŞKUR'un resmi web sitesine (https://esube.iskur.gov.tr) giderek "Açık İş İlanları" bölümünden ilanları inceleyin. 2. İlgilendiğiniz ilanın başvuru kılavuzuna ulaşarak gerekli şartları kontrol edin. 3. Başvuru işlemini Alo 170 İletişim Hattı üzerinden veya en yakın İŞKUR birimine şahsen yaparak tamamlayın.

    Kamu kurumlarında işçi olarak kimler çalışabilir?

    Kamu kurumlarında işçi olarak çalışabilecek kişiler, kamu hizmetleri alanında faaliyet gösteren çeşitli kurum ve kuruluşlarda görev yapan bireylerdir. Bu kişiler arasında şunlar yer alabilir: - Taşeron, kadrolu veya sözleşmeli çalışanlar. - Sağlık, eğitim, belediyecilik, altyapı çalışmaları, kamu hizmetleri gibi alanlarda görev alanlar. Kamu işçisi olabilmek için genel olarak bir kamu kurumunda çalışıyor olmak ve iş sözleşmesine dayanarak görev almak gerekmektedir.

    Kamu işçi alımı başvurusu nasıl yapılır?

    Kamu işçi alımı başvurusu için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. İŞKUR Kaydı: Eğer İŞKUR'a kaydınız yoksa, https://esube.iskur.gov.tr/ adresi üzerinden "üye ol" seçeneğini tıklayarak kaydınızı yapın. 2. Özgeçmiş Doldurma: Kayıt olduktan sonra, özgeçmiş sayfanızda yer alan "öğrenim bilgileri" ve "meslek bilgileri" alanlarını doldurun. 3. İş Arama Statüsü: "Kişisel bilgiler" alanında yer alan "İş Arama Statüsü"nü aktife alın. 4. İlanları Görüntüleme: "İş İlanları" sekmesine tıklayarak başvurusu devam eden kamu veya özel sektör işçi alım ilanlarını görüntüleyin. 5. İlan Başvurusu: İlgili ilanın üstüne tıklayarak ilana ilişkin detaylı bilgilere ulaşın ve başvuru şartlarını karşıladığınızdan emin olduktan sonra "Başvur" butonuna tıklayın. Ayrıca, başvuru tarihleri içinde ilanın açıldığı yere adresinizi taşırsanız da başvuru yapabilirsiniz.

    Kamudan işçi alımı nasıl yapılır?

    Kamudan işçi alımı şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. İlanların Yayımlanması: Kamu işçi alım ilanları, İŞKUR'un internet şubesinde (https://esube.iskur.gov.tr/) açık iş ilanları bölümünde yayımlanır. 2. Başvuru Yapma: İş arayanlar, ilanlara aşağıdaki yollardan biriyle başvuru yapabilir: - İŞKUR İnternet Şubesi: https://esube.iskur.gov.tr/ adresinden kullanıcı girişi yaparak. - Alo 170 İletişim Hattı: 170 numarasını arayarak. - En Yakın İŞKUR Birimi: Şahsen müracaat ederek. 3. Başvuru Şartları: Kamu işçi alımlarında genel şartlar arasında Türk vatandaşı olmak, 18 yaşını tamamlamış olmak, belirli suçlardan mahkum olmamak gibi şartlar bulunur. 4. Öncelikli Başvuru Hakkı: Terörle mücadele sırasında yaralananlar, eski hükümlüler ve tabii afetlerden zarar görenler gibi bazı gruplara öncelikli başvuru hakkı tanınır. 5. Sınav ve İşe Alım Süreci: İşçi alımını yapacak kamu kurumu, adayları yazılı veya sözlü sınavla belirler.

    Kamu işçi alımı hangi aylarda yapılır?

    Kamu işçi alımları genellikle Aralık ve Ocak aylarında gerçekleştirilir.

    Kamu işçileri kimler?

    Kamu işçileri, Devlet Personel Başkanlığı ve Maliye Bakanlığı'nın görüşlerine dayanarak Bakanlar Kurulu tarafından belirlenen görevlerde, sözleşme ile çalıştırılan ve işçi statüsünde bulunan kişilerdir. Kamu işçilerinin kapsadığı bazı gruplar: - Devlet memurları (öğretmenler, doktorlar, mühendisler vb.); - Belediyeler, bakanlıklar, üniversiteler ve diğer devlet kuruluşlarında görev alan kadrolu çalışanlar; - Sürekli işçiler.