Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İç iletişim, bir kurumdaki tüm iç paydaşlar arasında, yani yönetimden çalışanlara, ekipler arası bilgi paylaşımı ve iletişim sürecinin sağlanmasıdır 12. Bu süreç, resmi ve gayri resmi kanallar aracılığıyla gerçekleşir 15.
İç iletişimin temel özellikleri:
- Çift yönlü iletişim: Çalışanların geri bildirimde bulunabilmesi ve görüşlerini paylaşabilmesi 14.
- Zamanlılık ve güncellik: Bilgilerin doğru ve anında aktarılması 14.
- Sade ve anlaşılır dil: Mesajların çalışanların kolayca kavrayabileceği bir yapıda olması 14.
İç iletişimin faydaları:
- Motivasyon ve bağlılığı artırır: Çalışanlar kendilerini değerli hisseder ve işlerine daha fazla odaklanır 145.
- İşbirliğini teşvik eder: Bilgi ve deneyim paylaşımını kolaylaştırır 45.
- Değişime uyumu sağlar: Çalışanların değişim süreçlerine destek olur 45.
- Kriz anlarında dayanıklılığı artırır: Bilgi akışının sürdürülebilir olması, panik ortamını önler 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: