Buradasın
Etkili iletişim nedir ve kuralları nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Etkili iletişim, gönderici tarafından alıcıya verilmek istenen mesajın en net haliyle ve mümkün olan en kısa sürede iletilmesi olarak tanımlanabilir 23.
Etkili iletişimin kuralları şunlardır:
- Amacınızı Belirleyin: İletişime başlamadan önce ne söylemek istediğinizi, neden söylemek istediğinizi ve nasıl söylemek istediğinizi net bir şekilde belirleyin 1.
- Karşınızdaki Kişiyi Dinleyin: Dikkatinizi verin, onu kesmeden ve yargılamadan dinleyin, soru sorun, tekrar edin veya özetleyin 12.
- Beden Dilinizi Kullanın: İletişimin büyük çoğunluğu sözsüz olarak gerçekleşir, bu yüzden beden dilinizi olumlu ve uyumlu bir şekilde kullanın 14.
- Açık ve Net Olun: Mesajınızda basit ve anlaşılır bir dil kullanın, karmaşık veya teknik terimlerden kaçının 14.
- Empati Kurun: Karşı tarafın duygu ve düşüncelerine saygı duyun ve onları anlamaya çalışın 14.
- Olumlu Olun: İletişiminizde olumlu bir tutum sergileyin, yapıcı davranın ve olumlu ifadeler kullanın 1.
- Geri Bildirim Alın: İletişiminizin sonunda karşı tarafın anladığınızdan emin olun, geri bildirim almak iletişiminizin başarılı olup olmadığını ölçmenize yardımcı olur 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: