Buradasın
Yönetim Muhasebesi'nin temel ilkeleri nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yönetim muhasebesinin temel ilkeleri şunlardır:
- Yeterlilik (Competence) 1. Bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek mesleki uzmanlığı uygun bir düzeyde korumak ve mesleki görevleri ilgili kanun, düzenleme ve teknik standartlara uygun olarak gerçekleştirmek 1.
- Gizlilik (Confidentiality) 1. Yetkisizlendirme veya yasal gereklilik dışında gizli bilgileri korumak 1.
- Dürüstlük (Integrity) 1. Mevcut çıkar çatışmalarını yatıştırmak, çatışmalardan kaçınmak için iş arkadaşlarıyla düzenli iletişimde bulunmak ve mesleğin saygınlığını gözden düşürebilecek faaliyetlerden kaçınmak 1.
- Güvenilirlik (Credibility) 1. Bilgileri dürüst ve nesnel olarak iletmek, bilgi, zamanlılık, işletme veya iç kontrollerin örgüt politikası veya yürürlükteki yasa uygunluğundaki eksiklikleri ortaya çıkarmak 1.
Ayrıca, yönetim muhasebesinin temel ilkeleri arasında gelirin muhasebeleştirilmesi ilkesi, maliyet ilkesi, eşleştirme ilkesi, tam açıklama ilkesi ve tarafsızlık ilkesi de bulunmaktadır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: