• Buradasın

    Tareks Ankara'da hangi kurum tarafından yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi), Ankara'da Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülmektedir 25.
    Ticaret Bakanlığı'nın merkez teşkilatında yer alan Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürlüğü, bu sistemin yetki ve sorumluluk alanındadır 2. Ayrıca, Bakanlık bölge müdürlüklerine bağlı ürün güvenliği denetimlerinden sorumlu müdürlükler de TAREKS işlemlerini gerçekleştirmektedir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tarekse kimler başvurabilir?

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) başvurusu yapabilecek kişiler şunlardır: İhracatçılar. İthalatçılar. Lojistik firmaları. Başvuru yapabilmek için Ticaret Bakanlığı’nın web sitesine e-imza ile giriş yapmak ve gerekli bilgileri sisteme girmek gerekmektedir.

    Tareks hangi ürünleri kapsar?

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi), aşağıdaki ürün gruplarını kapsar: ithalatta standartlara uygunluk denetimi yapılan ürünler (TSE); CE işareti taşıması gereken bazı ürünlerin ithalat denetimi tebliği kapsamı ürünler; kişisel koruyucu donanımlar; oyuncaklar; yapı malzemeleri; tıbbi cihazlar; telsiz ve telekomünikasyon terminal ekipmanları; pil ve akümülatör gibi sanayi ürünleri; ihracatta ve ithalatta kalite denetimine tabi tutulan tarım ürünleri.

    DTM tareks nedir?

    DTM TAREKS, Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi'nin kısaltmasıdır. TAREKS, güvenlik, kalite ve standartlara uygunluk açısından tüketiciyi ve üreticiyi korumak amacıyla ithalat ve ihracat denetimlerinin risk esaslı olarak yapılmasını sağlayan web tabanlı bir uygulamadır. Bu sistem sayesinde: Kaçakçılık ve gümrük kaçakçılığı riski azaltılır. Yasa dışı ürünlerin ülkeye girişi engellenir. Ticari işlemler hızlandırılır. Ekonomik kalkınma desteklenir. TAREKS, öncelikle kişisel koruyucu donanım, oyuncak, yapı malzemeleri, tıbbi cihaz, telsiz ve telekomünikasyon terminal ekipmanı, pil ve akümülatör gibi sanayi ürünlerini ve ithalatta kalite denetimine tabi tutulan tarım ürünlerini kapsar.

    Tareks sorgulama nasıl yapılır?

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) sorgulama işlemleri için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. E-imza Edinme: Yetkili elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarından elektronik imza (e-imza) alınır. 2. Bakanlık Web Sitesine Giriş: Ticaret Bakanlığı'nın resmi web sitesine (https://www.ticaret.gov.tr) e-imzayla giriş yapılır. 3. Firma Bilgilerini Girme: "Firma Tanımlama" bölümüne girilerek vergi numarası ve diğer gerekli bilgiler eksiksiz doldurulur. 4. E-imza ile Onaylama: Bilgiler kontrol edildikten sonra işlem e-imza ile onaylanır. 5. Yetkilendirme: TAREKS üzerinden işlem yapacak kullanıcılar "Yetkilendirme Başvurusu" ile yetkilendirilir. 6. Belgelerin Teslimi: Gerekli belgeler (imza sirküleri, ticaret sicil gazetesi vb.) dilekçe ile birlikte Ticaret Bakanlığı Bölge Müdürlüğü'ne teslim edilir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra firma TAREKS sistemine tanımlanmış olur. Ayrıca, TAREKS kapsamındaki eşyalar hakkında bilgi almak için GTİP (Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu) kodunun bilinmesi önemlidir.

    Tareks başvurusu hangi durumlarda yapılır?

    TAREKS başvurusu, dış ticarette ürün güvenliği ve teknik düzenlemeler mevzuatı uyarınca yapılan denetim, uygunluk ve izin işlemlerinin elektronik ortamda ve risk esaslı gerçekleştirilmesi için yapılır. TAREKS başvurusunun yapıldığı bazı durumlar şunlardır: İthalat. İhracat. AQAP veya GMP belgesi sahipleri. Hangi eşyaların TAREKS kapsamına dahil olduğu, her sene güncellenerek Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğlerle belirlenir.

    Tareks belgesi nasıl alınır?

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. E-imza edinme: Yetkili elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarından bir elektronik imza (e-imza) alınmalıdır. 2. Bakanlık web sitesine giriş: Ticaret Bakanlığı’nın resmi web sitesine (ticaret.gov.tr) e-imzayla giriş yapılmalıdır. 3. Firma bilgilerini girme: “Firma Tanımlama” bölümüne girilerek vergi numarası ve diğer gerekli bilgiler eksiksiz doldurulmalıdır. 4. E-imza ile onaylama: Bilgiler kontrol edildikten sonra işlem e-imzayla onaylanmalıdır. 5. Yetkilendirme işlemi: TAREKS üzerinden işlem yapacak kullanıcılar “Yetkilendirme Başvurusu” kısmından yetkilendirilmelidir. 6. Belgelerin teslimi: Gerekli belgeler (imza sirküleri, ticaret sicil gazetesi vb.) dilekçe ile birlikte Ticaret Bakanlığı Bölge Müdürlüğü’ne teslim edilmelidir. Bu işlemler tamamlandıktan sonra firma TAREKS sistemine tanımlanmış olur. Daha fazla bilgi için Ticaret Bakanlığı'nın resmi web sitesini ziyaret edebilirsiniz.