Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Senior ve yönetici (manager) arasındaki temel farklar:
- Deneyim ve Yetkinlik: Senior, işinde 7-10 yıl tecrübe kazanmış, yetkin ve becerikli kişileri ifade ederken; yönetici (manager), işi fiilen sahada yöneten ve genellikle 10 yıldan fazla deneyim sahibi olan kişiler için kullanılır 23.
- Görev ve Sorumluluklar: Yöneticiler, performans hedeflerine ulaşmaktan, ekip üyelerini motive etmekten ve çalışanların mutlu kalmasını sağlamaktan sorumludur 1. Senior unvanına sahip kişiler ise, genellikle yeni mezun olup sektörde iki yıldan daha az deneyimi bulunan ve bir uzmanın yanında işi öğrenen bireylerdir 2.
Bu nedenle, senior unvanı daha çok kariyerin başlangıç aşamasındaki çalışanlar için kullanılırken, yönetici unvanı üst kademe yöneticiler için kullanılır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: