Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Segmentasyonda segment çeşitleri dört ana kategoriye ayrılır:
- Demografik Segmentasyon: Müşterilerin yaş, cinsiyet, uyruk, meslek, aile büyüklüğü veya eğitim seviyesi gibi demografik özelliklerine göre gruplandırılması 12.
- Coğrafi Segmentasyon: Müşterilerin yaşadıkları bölgeye göre segmente edilmesi, bu bölge ülke, bölge, şehir veya semt olabilir 23.
- Psikografik Segmentasyon: Müşterilerin kişilik, yaşam tarzı, değerleri ve tutumları gibi psikolojik özelliklerine göre segmentasyon yapılması 23.
- Davranışsal Segmentasyon: Müşterilerin satın alma alışkanlıkları ve tüketici davranışlarına göre gruplandırılması 13.
Ayrıca, karma segmentasyon yöntemi de kullanılarak birden fazla özellik bir arada değerlendirilebilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: