Buradasın
Ret ve iade belgesi nasıl hazırlanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ret ve iade belgesi hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Harcama Yönetim Sistemi (HYS) üzerinden tahsilatların sorgulanması: Muhasebe birimince, harcama birimi adına yapılan tahsilatlar HYS'de sorgulanır 13.
- Ödeme Emri Belgesi (ÖEB) oluşturulması: Ret ve iade süreci başlatılmak istenen kayıtlar seçilerek ÖEB oluşturulur 13.
- Ret ve iade bilgilerinin eklenmesi: Oluşturulan ÖEB ekine, hangi tahsilatların ret ve iade ödemesinin yapıldığını gösteren "Ret ve İade Belgesi" eklenir 13.
- Diğer belgelerin eklenmesi: Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliği'nde sayılan diğer belgeler de elektronik ortamda ÖEB ekine eklenerek Muhasebe Yönetim Sistemine iletilir 13.
- Onay ve iletim: Harcama birimince hazırlanan ÖEB ve ekleri elektronik ortamda muhasebe birimine iletilir, muhasebe birimi gerekli kontrolleri yaparak muhasebe işlem fişi düzenler 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: