Muhasebat ret ve iade belgesi hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Harcama Yönetim Sistemi (HYS) üzerinden tahsilatların sorgulanması: Muhasebe birimince, harcama birimi adına yapılan tahsilatlar HYS'de sorgulanır. 2. Ödeme Emri Belgesi (ÖEB) oluşturulması: Ret ve iade süreci başlatılmak istenen kayıtlar seçilerek ÖEB oluşturulur. 3. Ret ve İade Belgesi eklenmesi: Oluşturulan ÖEB ekine, hangi tahsilatların ret ve iade ödemesinin yapıldığını gösteren "Ret ve İade Belgesi" eklenir. 4. Diğer belgelerin eklenmesi: Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliği'nde sayılan diğer belgeler de elektronik ortamda ÖEB ekine eklenerek Muhasebe Yönetim Sistemine iletilir. 5. Onay ve iletme: Harcama birimince hazırlanan ÖEB ve ekleri elektronik ortamda muhasebe birimine gönderilir, muhasebe birimince gerekli kontroller yapılarak muhasebeleştirme işlemleri gerçekleştirilir.