Buradasın
Reklam stratejileri kaça ayrılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reklam stratejileri yedi ana kategoriye ayrılır:
- Jenerik Strateji: Aynı ürünü üreten herhangi bir firmanın da ileri sürebileceği bir iddiayı içeren reklam stratejisidir 1.
- Erken Davranma Stratejisi: Rakip mallar arasında fazla veya hiç fonksiyonel fark olmadığında uygulanan stratejidir 1.
- Özgün Satış Önerisi Stratejisi: Anlamlı ve ayırıcı bir tüketici yararını temsil eden bir ürün özelliğinin tutundurulmasını yapar 1.
- Marka-İmajı Stratejisi: Ürüne ayrımlı bir kimlik kazandırarak psikolojik özelliklerin veya farklılıkların üzerinde durur 1.
- Konumlama Stratejisi: Tüketicinin kafasında ürünün ne olduğu ve rakiplerle karşılaştırıldığında nerede durduğu konusunda bir yer edinmesini sağlar 1.
- Rezonans Stratejisi: Hedef kitlenin yaşam deneyimlerini yansıtan reklam stratejisidir 1.
- Emosyonel Strateji: Tüketicilere duygusal bir stratejiyle ulaşmaya çalışır, özellikle gıda, mücevher, kozmetik gibi alanlarda kullanılır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: