PMO (Proje Yönetim Ofisi) yöneticisi, bir kuruluş içindeki proje başarısını artırmak için çeşitli sorumluluklar üstlenir: Proje yönetimi metodolojilerini ve süreçlerini geliştirmek ve uygulamak. Proje planlarını, durum raporlarını ve bütçeleri inceleyerek projelerin gözetimini ve yönetimini sağlamak. Proje risklerini ve sorunlarını yönetmek. Proje yönetimi ekibinin kaynakları ve desteği olduğundan emin olmak. Proje performansını izlemek ve raporlamak. Proje yöneticileri ve paydaşlar arasında iletişimi kolaylaştırmak. Stratejik planlama ve yönetişim yapmak. En iyi uygulamaları uygulamak ve önceki başarılı projelerden alınan dersleri paylaşmak. Ortak proje kültürü oluşturmak. Kaynakları (insan ve ekipman) yönetmek ve tahsis etmek. PMO yöneticisi, üst yönetim, proje ekipleri ve paydaşlar arasında köprü kurarak projelerin başarılı, bütçe dahilinde ve zamanında tamamlanmasını sağlar.