Buradasın
Pazarlama ve reklam araştırmaları nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama ve reklam araştırmaları, bir organizasyonun hedef pazarlarını, tüketicilerini ve rekabetçi çevresini daha iyi anlamak için yapılan sistematik çalışmalardır 1.
Pazarlama araştırmalarının ana unsurları:
- Pazar Araştırması: Pazarın boyutunu, bileşimini, davranışlarını ve ihtiyaçlarını anlamak için yapılan çalışmalardır 12.
- Tüketici Araştırması: Tüketicilerin alışkanlıklarını, tercihlerini, ihtiyaçlarını ve tutumlarını inceleyen araştırmalardır 13.
- Rekabetçi Araştırma: Rakiplerin faaliyetlerini, ürünlerini ve pazarlama stratejilerini değerlendirmeyi içerir 12.
- Ürün ve Hizmet Araştırmaları: Mevcut ürün ve hizmetlerin iyileştirilmesi veya yeni ürün/hizmet fikirlerinin geliştirilmesi amacıyla yapılır 13.
Reklam araştırmalarının türleri:
- Hedef Pazar Araştırması: Hedef müşterilerin alışkanlıklarını ve tercihlerini araştırarak, onlara en uygun reklam stratejisini belirlemeyi amaçlar 4.
- Reklamlara Yanıt Araştırması: Reklamların hedef demografideki gerçek kişiler üzerindeki etkisini değerlendirir 4.
- Post-Test Araştırmaları: Reklam kampanyalarının yayın sonrası etkinliğini ölçer ve gerekirse revizyon ihtiyaçlarını belirler 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: