Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlamanın amacı, müşteri ihtiyaçlarını karşılayarak şirketlerin karlılığını ve büyümesini sağlamaktır 2.
Bu amaç doğrultusunda pazarlamanın diğer alt amaçları şunlardır:
- Pazar payına dayalı hedefler: Ürün veya hizmetin toplam pazar büyüklüğünün yüzdesini artırmak 1.
- Kârlılığa dayalı hedefler: Net kar marjı, varlık devir hızı ve finansal kaldıraç oranlarını iyileştirmek 1.
- Promosyonlara dayalı hedefler: Marka bilinirliğini artırmak, tekrar alıcıları teşvik etmek ve yeni ürünlerin tanıtımını yapmak 1.
- Büyüme bazlı hedefler: Pazar trendlerini ve tüketici beklentilerini analiz ederek iş dünyasında meydana gelen değişikliklere uyum sağlamak 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: