Buradasın
Müşteri memnuniyeti ve tekrar satın alma arasındaki ilişki nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri memnuniyeti ve tekrar satın alma arasındaki ilişki, müşterinin aldığı hizmetten memnun kalması durumunda işletmeyi tekrar ziyaret etmesi ve aynı ürünleri satın alması olarak tanımlanabilir 2.
Müşteri memnuniyetinin tekrar satın almaya etkileri:
- Sadakat: Memnun kalan müşteriler, işletmeye olan bağlılıklarını sürdürür ve sadık müşteri haline gelirler 13.
- Pazarlama Maliyetleri: Tekrarlayan satın almalar, işletmenin pazarlama maliyetlerini azaltır 1.
- Marka Değeri: Memnun müşteriler, işletmeyi çevrelerine tavsiye ederler, bu da işletmenin itibarını ve mevcut müşteri kitlesini genişletir 2.
- Gelir Kaynağı: Sadık müşteriler, fiyat hassasiyetleri daha düşük olduğu için rakiplerin cazip tekliflerine daha az ilgi gösterirler 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: