Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Muhasebat ret ve iade belgesi hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Harcama Yönetim Sistemi (HYS) üzerinden tahsilatların sorgulanması: Muhasebe birimince, harcama birimi adına yapılan tahsilatlar HYS'de sorgulanır 13.
- Ödeme Emri Belgesi (ÖEB) oluşturulması: Ret ve iade süreci başlatılmak istenen kayıtlar seçilerek ÖEB oluşturulur 13.
- Ret ve İade Belgesi eklenmesi: Oluşturulan ÖEB ekine, hangi tahsilatların ret ve iade ödemesinin yapıldığını gösteren "Ret ve İade Belgesi" eklenir 13.
- Diğer belgelerin eklenmesi: Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliği'nde sayılan diğer belgeler de elektronik ortamda ÖEB ekine eklenerek Muhasebe Yönetim Sistemine iletilir 13.
- Onay ve iletme: Harcama birimince hazırlanan ÖEB ve ekleri elektronik ortamda muhasebe birimine gönderilir, muhasebe birimince gerekli kontroller yapılarak muhasebeleştirme işlemleri gerçekleştirilir 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: