Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Muhasebat ret ve iade belgesi hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenir:
- Ödeme emri belgesi (ÖEB) oluşturma 23. Harcama birimince, ret ve iade işlemi yapılacak kayıtlar seçilerek ÖEB oluşturulur 23.
- Ret ve iade belgesinin eklenmesi 23. Oluşturulan ÖEB'nin ekine, yapılan ret ve iade ödemesini gösteren "Ret ve İade Belgesi" eklenir 23.
- Diğer belgelerin eklenmesi 2. Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliği'nde belirtilen diğer belgeler de elektronik ortamda ÖEB'nin ekine eklenerek muhasebe yönetim sistemine iletilir 2.
- Onay süreci 2. Harcama birimince hazırlanan ÖEB ve ekleri elektronik ortamda muhasebe birimine iletilir 2. Muhasebe birimince gerekli kontroller yapıldıktan sonra muhasebeleştirme işlemleri gerçekleştirilir 2.
Bu süreç, 22 Mayıs 2024 tarihli ve 32553 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliği (Sıra No: 89) hükümlerine göre yürütülür 145.
Uygulamaya ilişkin detaylara, Harcama Yönetim Sistemi (HYS) Yardım modülünde yer alan "Harcama Yönetim Sistemi Ret ve İade İşlemleri Uygulama Kılavuzu" isimli dokümandan ulaşılabilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: