Buradasın
Mal alımında iş sahibi ödeme muhasebe kaydı nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Mal alımında iş sahibinin ödeme muhasebe kaydı, tahsilat makbuzu ve gider pusulası kullanılarak yapılır 23.
Tahsilat makbuzu düzenlendiğinde yapılması gereken muhasebe kaydı şu şekildedir:
- Borç Hesabı: İlgili faturaya istinaden yapılan tahsilat bedeli, borç hesabına kaydedilir 2.
- Alacak Hesabı: Ödeme yapan tarafın yaptığı ödeme, alacak hesabına kaydedilir 2.
Gider pusulası düzenlendiğinde ise muhasebe kaydı şu şekilde yapılır:
- Gider Hesabı: Harcamanın türüne bağlı olarak ilgili gider hesabına kayıt yapılır (örneğin, ofis malzemesi alımı için 770 numaralı "Genel Yönetim Giderleri" hesabı) 3.
- KDV Hesabı: KDV tutarı, 391 numaralı KDV hesabına kaydedilir 3.
- Nakit veya Banka Hesabı: Ödeme nakit yapıldıysa 100 Kasa Hesabı, banka yoluyla yapıldıysa ilgili banka hesabı kullanılır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: