Buradasın
Konumlandırma stratejisi nedir kitap?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Konumlandırma stratejisi, bir kavramın (kişi, ürün, marka, ülke vb.) hedef kitlenin zihninde belirli bir yer edinmesini sağlamak için yapılan eylemleri içerir 13.
Bu strateji, Al Ries'in "Konumlandırma: The Battle for Your Mind" ve Jack Trout'un "Konumlandırma Stratejileri: Geleceğin Pazarlaması İçin" gibi kitaplarda detaylı olarak ele alınmıştır 12.
Kitaplarda yer alan bazı konumlandırma stratejileri:
- İlk olmanın avantajı: Hedef kitlenin zihninde planlandığı yerde ilk olmak, konumlandırmayı kolaylaştırır 1.
- Yeniden konumlandırma: Rakiplerin zayıf yönlerini hedef alarak yeni bir alan oluşturmak 1.
- Otoritelerden faydalanma: Uzman görüşleri ve test sonuçları gibi otoritelerle markanın seviyesini kanıtlamak 1.
- Farklılaşma: Kalabalık pazarda öne çıkabilmek için benzersiz ve rakiplerden farklı olmak 3.
- Güçlü konumlandırma ifadesi: Kısa, hatırlaması kolay ve marka veya ürünün benzersiz değerini ikna edici bir şekilde ileten bir mesaj oluşturmak 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: