Buradasın
Konumlandırma çeşitleri nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Konumlandırma çeşitleri genel olarak şu şekilde sınıflandırılabilir:
- Hedef Kitleye Göre Konumlandırma: Markanın belirli bir kullanıcı tipine veya müşteri segmentine yönelik konumlanması 14.
- Ürüne Göre Konumlandırma: Ürün veya hizmetin sağladığı rasyonel ve duygusal faydalar üzerine odaklanır 1.
- Pazara Göre Konumlandırma: Markanın pazardaki durumu, avantajı veya dezavantajın yarattığı potansiyel fırsatlar üzerine konumlanması 1.
- Rakiplere Göre Konumlandırma: Rakiplerin pazarda boş bıraktığı bir alanın doldurulması veya markanın doğrudan rakiplerine karşı ofansif bir yaklaşım ile ilerlemesi 1.
- Kültüre Göre Konumlandırma: Belirli bir kültürel veya sembolik değeri yansıtmaya odaklanır 1.
- Fiyat Bazlı Konumlandırma: Ürünün rakiplerden daha uygun fiyatlı olması durumunda kullanılan strateji 2.
- Farklılaşma Konumlandırma: Yeni bir ürün veya yenilenmiş özellikler üzerine kurulabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: