Buradasın
Konumlandırma çeşitleri nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlamada konumlandırma çeşitleri şu şekilde sıralanabilir:
- Ürün veya hizmet özelliklerine göre konumlandırma 12. Ürünün sağladığı rasyonel ve duygusal faydalar üzerine odaklanır 2.
- Fiyatlandırmaya göre konumlandırma 13. Ürünün yüksek veya düşük fiyatlı olması, hedef kitleye göre konumlanmayı belirler 3.
- Kullanım veya uygulamaya göre konumlandırma 13. Ürünün kullanım kolaylığı veya belirli bir kullanım alanına uygunluğu vurgulanır 1.
- Rakiplere göre konumlandırma 12. Rakiplerin boşluk bıraktığı alanların doldurulması veya doğrudan rakiplere karşı bir strateji izlenmesi 2.
- Kültürel sembollere göre konumlandırma 2. Belirli bir kültürel veya sembolik değeri yansıtmaya odaklanır 2.
- Kullanıcı grubuna göre konumlandırma 13. Ürünün belirli bir müşteri segmentine yönelik konumlanması 2.
- Pazara göre konumlandırma 2. Markanın pazardaki durumu, avantajı veya dezavantajın yarattığı potansiyel fırsatlar üzerine konumlanması 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: