Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hedef pazar, ürünleri alma potansiyeli taşıyan tüketici kitlesidir 4. Bu kitlenin sınırları; coğrafya, ilgi alanları, ihtiyaçlar, tüketim alışkanlıkları ve demografik özellikler gibi verilerle belirlenir 4.
Konumlandırma ise, potansiyel tüketicilerin bir markayı, ürün hattını veya işletmeyi algılamalarını istenen şekilde etkilemek için belirli bir pazarlama karmasının geliştirilmesidir 2. Başka bir deyişle, konumlandırma, tüketici zihninde istenen algıyı oluşturmayı hedefler 2.
Etkin bir pazar bölümlemesi ve konumlandırma, işletmelerin her zaman zorlandıkları bir alandır 2. Ancak bu stratejiler, işletmelere şu faydaları sağlar:
- Unutulmazlık 3. Konumlandırma stratejilerini başarılı yürüten firma veya markalar, tüketici gözünde unutulmazlığa erişir 3.
- Hedef kitle seçimi 3. Potansiyel kitle ve hedef kitle seçiminde konumlandırmanın büyük etkileri vardır 3.
- Marka değeri 3. Firmanın marka değerinin ortaya çıkması, konumlandırma konusuyla yakından ilişkilidir 3.
- Rakip analizi 4. Rakip analizi, hedef pazar araştırmasının önemli aşamalarından biridir 4.
- Pazarlama yol haritası 5. Pazar konumlandırma stratejisi, yeni müşterileri kendine çekmeyi ve rakiplerden ayrışarak onların önüne geçmeyi sağlar 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: